تکنولوژی

جدیدترین آمار کاربران تلگرام از زبان مدیرعامل آن

 حاشیه برگزاری کنفرانس جهانی موبایل در شهر بارسلونا اسپانیا، Pavel Durov موسس و مدیرعامل تلگرام بر روی صحنه ظاهر شد تا از آمار و ارقام ثبت‌شده توسط این پیام‌رسان محبوب اینترنتی و راهکارهای آتی آن سخن بگوید. آن‌طور که از شواهد امر پیداست تعداد کاربران تلگرام در مقایسه با ماه می گذشته با افزایش 38 میلیون نفری روبرو شده است. روزانه 350 هزار کاربر جدید به مجموع استفاده‌کنندگان از این سرویس اضافه می‌شوند و کاربران فعال در 200 کشور مختلف جهان نیز هر روز 15 میلیارد پیام ارسال می‌کنند. تعداد کاربران فعال ماهیانه این سرویس نیز با ثبت رکوردی جدید به 100 میلیون نفر رسیده است.

اگرچه افزایش 60 درصدی تعداد کاربران فعال این پیام‌رسان رشدی خیره‌کننده را به نمایش می‌گذارد اما رقیب جدی تلگرام یعنی واتس‌اپ نیز اخیرا شاهد ثبت رکورد یک میلیارد کاربر فعال ماهیانه بوده است. این در حالی است که فیس‌بوک مسنجر نیز آمار بالایی را به ثبت رسانده است. البته نباید فراموش کنیم که تلگرام شرکتی بوده که به‌طور مستقل به فعالیت خود ادامه داده و کم‌تر از سه‌سال از راه‌اندازی آن می‌گذرد.

Durov در این خصوص می‌گوید:

” واقعا خوشحال و سربلندیم که تمامی این پیشرفت‌ها کاملا طبیعی و به دور از صرف بودجه‌های هنگفت بازاریابی و تبلیغاتی بدست آمده است. این پیشرفت، محصولی جهانی است که در پرتو مشارکت کاربران سراسر جهان حاصل شده است.”

در رسیدن به این رکوردها، شوک‌های موجود در بازار از جمله خریداری واتس‌اپ توسط فیس‌بوک و یا قطعی‌های پی‌در‌پی سرویس پیام‌رسان واتس‌اپ (به‌عنوان نمونه در دسامبر گذشته در کشور برزیل) نیز بی‌تاثیر نبوده‌اند.

در جدیدترین به‌روزرسانی عرضه شده برای این نرم‌افزار پیام‌رسان اینترنتی، قابلیت‌هایی مانند امکان گوش‌دادن و یا ضبط پیام‌های صوتی تنها با استفاده از نگه‌داشتن گوشی در کنار گوش کاربر، افزونه‌های به‌اشتراک‌گذاری، ویرایشگر عکس‌، پشتیبانی از میان‌برهای صفحه‌کلید و کنترل ویژه روی تنظیمات حریم خصوصی به این نرم‌افزار افزوده شده‌اند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا