تکنولوژی

عرضه به‌روزرسانی نسخه 3.5 پیام‌رسان تلگرام

برنامه پیام‌رسان تلگرام شاهد به‌روزرسانی جدیدی است که قابلیت‌های کاربردی دیگری را به یکی از محبوب‌ترین پیام‌رسان‌های اینترنتی در کشور ما افزوده است.

 فراهم شدن امکان گوش فرادادن و یا ضبط پیام‌های صوتی تنها با برداشتن گوشی، اضافه شدن قابلیت‌های جدید به قسمت گفتگوهای محرمانه، بهبود کنترل بر تنظیمات حریم خصوصی، به‌کارگیری افزونه‌هایی برای به‌اشتراک‌گذاری ساده‌تر محتویات، پشتیبانی از میان‌برهای صفحه‌کلید و در نهایت ادغام ویرایشگر ویژه تصویر از جمله قابلیت‌های جدید این نسخه از برنامه پیام‌رسان تلگرام هستند. 

مرتبط : تلگرام ویرایشگر تصویری عرضه می‌کند

یکی از جذاب‌ترین قابلیت‌های اضافه شده، به مکالمه صوتی کاربران مربوط است. در قالب به‌روزرسانی جدید، کاربران تلگرام می‌توانند ضبط پیام صوتی را تنها با برداشتن گوشی انجام دهند. به این منظور، هنگامی که صفحه مربوط به مکالمه با کاربری باز است کافی است گوشی را همانند وقتی که قصد برقراری تماس صوتی دارید در کنار گوش خود قراردهید تا نرم‌افزار به‌طور خودکار تشخیص دهد که شما قصد شنیدن پیغام صوتی و یا ضبط یک پیام جدید را دارید. توسعه‌دهندگان تلگرام عنوان کرده‌اند دست‌یابی به چنین قابلیتی از طریق بهره‌گیری از سنسورهای مجاورت، ژیروسکوپ و شتاب‌سنج مهیا شده است. 

بهینه‌سازی جدید برای پیام‌های صوتی نیز از جمله تغییرات قابل ملاحظه است تا امکان نمایش بصری داده‌های صوتی (همانند آنچه در پخش آهنگ با استفاده از پخش‌کننده‌های چندرسانه‌ای مشاهده می‌کنید) مهیا شود. 

بهبودهای دیگر شامل بهینه‌سازی هرچه بیشتر قابلیت گفتگوی محرمانه است تا علاوه بر امکان استفاده از زمان‌سنج نابودی خودکار پیام‌ها و رمزگذاری دوطرفه مکالمات، قابلیت استفاده از پیش‌نمایش لینک‌ها، پاسخ‌ها، کپشن‌های ویدئویی و تصویری، به‌اشتراک‌گذاری استیکرها، روبات‌های داخلی و پشتیبانی از تصاویر متحرک یا همان GIF نیز که پیش از این در گفتگوهای معمولی پیش روی کاربران قرارگرفته بودند، به این قسمت نیز افزوده شوند.

در قسمت تنظیمات حریم خصوصی نیز کاربر می‌تواند کنترل کاملی بر تنظیمات داشته باشد. به‌عنوان مثال می‌توانید مشخص کنید که چه کاربرانی امکان اضافه کردن شما به گروه‌ها و یا کانال‌ها را خواهند داشت. مدیران سوپرگروه‌هایی با بیش از 1000 عضو نیز می‌توانند مدیریت کاملی بر اینکه کدام کاربرها می‌توانند افراد جدید را اضافه کنند داشته باشند. 

نسخه iOS پیام رسان تلگرام نیز به افزونه به‌اشتراک‌گذاری بهبودیافته‌ای تجهیز شده که امکان انتشار عکس، ویدئو، مستندات و یا حتی موقعیت مکانی را در قالب گفتگوهای فرد به فرد یا گروهی از طریق قسمت‌های مختلف گوشی مانند Contacts، Maps، Voice Memos و Photos میسر می‌سازد. در صورتی که از تلگرام روی آی‌پد خود استفاده می‌کنید، بدنیست بدانید این برنامه حالا از کلیدهای میان‌بر نیز پشتیبانی می‌کند. 

کاربران اندرویدی نیز بی‌نصیب نمانده‌اند و تلگرام قابلیت جدید ویرایش تصاویر را به‌منظور اصلاح و شخصی‌سازی تصاویر پیش از به‌اشتراک‌گذاری آن‌ها به این برنامه افزوده است. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا