تکنولوژی

گوشی 5G اریکسون با وزن 150 کیلوگرم

اگر بی‌صبرانه منتظر در دست گرفتن گوشی همراه جدیدی با پشتیبانی از قابلیت ارتباطی نسل پنجم یا 5G هستید خبر خوبی برای شما داریم. شرکت اریکسون به‌تازگی یک گوشی هوشمند مجهز به چنین قابلیتی را تولید کرده است اما خبر بد هم اینکه گوشی یادشده، 150 کیلوگرم وزن دارد. 

اریک دالمن، متخصص ارشد ارتباطات در شرکت اریکسون در این خصوص می‌گوید:

” در حال حاضر در حال آزمایش این تکنولوژی جدید از طریق به‌کارگیری یک اتوبوس بزرگ و گوشی همراهی به مراتب بزرگ‌تر از نسخه‌های معمولی، روی آن هستیم. “

در حال حاضر آزمایشات بررسی توانایی‌های بالقوه شبکه نسل پنجم در نزدیکی استکهلم در حال انجام است اما آزمایشات مشابهی نیز در ژاپن و دیگر کشورها در حال انجام می‌گیرد. 

این تلفن همراه با توجه به بهره‌گیری از انواع و اقسام مولفه‌های آزمایشی جدید که هنوز نسخه‌های مینیاتوری یا در ابعاد کوچک آن‌ها تولید نشده‌اند، با این ابعاد در حال بررسی است. بهره‌گیری از یک باتری با ظرفیت بالا که انرژی مورد نیاز این قطعات بزرگ را تامین می‌کند نیز دلیل دیگری برای ساخت چنین دستگاهی آن‌هم در این ابعاد بوده است. به گفته محققان، تبدیل این دستگاه هوشمند به گوشی همراهی که در جیب شما جای بگیرد در مرحله بعدی توسعه و تحقیقات قرار خواهد گرفت. نکته قابل توجه اینکه بر اساس گفته اریک دالمن، نمونه مورد استفاده برای آزمایش شبکه نسل چهارم، به مراتب از این نسخه بزرگ‌تر بوده است. 

هفته پیش شرکت اریکسون اعلام کرده بود برخی کاربران در استکهلم و تالین استونی سرویس‌های نسل پنجم را از ابتدای سال 2018 و از طریق سرویس‌دهنده سوئدی تلیاسونرا در اختیار خواهند داشت. اگرچه این سرویس شبکه‌ای در ابعاد واقعی و یا حتی ارائه دهنده خدمات رسمی نسل پنجم (که در سال 2020 راه‌اندازی خواهد شد) نیست اما به تلیاسونرا در توسعه شبکه ویژه‌ای با هدف راه‌اندازی تکنولوژی‌های جدید کمک خواهد کرد. این تکنولوژی‌های جدید ممکن است در قالب مواردی مانند کنترل از راه دور عمل جراحی و یا تبادل پیام‌های سریع بین خودروها (با هدف ایمن‌سازی هرچه بیشتر رانندگی) نمود پیدا کنند.

بر اساس آزمایش‌های انجام شده، تکنولوژی نسل پنجم می‌تواند خدمات دکل‌های مخابراتی را با سرعتی تا 100 برابر بیشتر در اختیار کاربران قراردهد و بهینه‌سازی‌های ویژه‌ای هم برای استفاده از اینترنت اشیا به همراه خواهد داشت.

در دیگر کشورهای جهان نیز شرکت‌های مخابراتی در حال رقابت به‌منظور راه‌اندازی اولین شبکه نسل پنجم هستند. به عنوان نمونه SK Telecom عنوان نموده شبکه یادشده را در زمان برگزاری مسابقات المپیک زمستانی سال 2018 در کره جنوبی راه‌اندازی خواهد کرد. ورایزون نیز راه‌اندازی آزمایشی این سرویس در آمریکا را مدنظر قرارداده تا اولین اپراتور آمریکایی ارائه‌دهنده شبکه ارتباطی نسل پنجم باشد. 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا