اپلتکنولوژی

اپل پیشتاز فروش گوشی هوشمند در سه ماهه پایانی 2019

مرکز تحقیقاتی Canalys  با انتشار گزارشی در خصوص میزان فروش گوشی‌های هوشمند در سه ماهه چهارم سال 2019 میلادی، اعلام کرد که شرکت اپل توانست بیش از 78 میلیون گوشی آیفون را در این بازه زمانی به فروش برساند.

این میزان فروش از عملکرد سامسونگ و هواوی نیز بهتر بود. اما نکته جالب اینجاست که اپل توانسته برای سومین سال پیاپی، بیشتر از سایر شرکت‌ها، بیشترین میزان فروش را در سه ماهه پایانی سال به خود اختصاص دهد. این نشان ‌می‌دهد که کاربران برای کریسمس و تعطیلات سال نوی میلادی، گوشی‌های آیفون را به سایر برندها ترجیح ‌می‌دهند.

با این حال، آمارها نشان ‌می‌دهند که تمایل کاربران به خرید گوشی‌های جدید در طی یکی دو سال اخیر، کاهش یافته و شرکت‌ها ن‌می‌توانند همانند گذشته، محصولات خود را به فروش برسانند. شنگتائو جین، از کارشناسان حوزه فناوری در این رابطه اعلام کرد که گوشی‌های زیر 100 دلار، بسیار مورد توجه کاربران در کشورهای در حال توسعه قرار ‌می‌گیرند که برای مثال، فروش بالای مدل ویوو Y91C ‌می‌تواند بیانگر این مساله باشد. در این میان، برخی کاربران این کشورها نیز به استفاده از آیفون 11 روی آورده‌اند و ورود خود به پلتفرم iOS را با این گوشی آغاز کردند.

در خصوص عملکرد این شرکت در کل سال 2019 نیز باید گفت که سامسونگ توانست به میزان کمی، فروش گوشی‌های خود را در سال 2019 میلادی به نسبت سال گذشته افزایش دهد اما هواوی جهشی بزرگ را در این زمینه تجربه کرد. این شرکت بالغ بر 240 میلیون گوشی را در سال گذشته به فروش رساند که نشان از افزایشی 17 درصدی در مقایسه با سال 2018 دارد.

شرکت اپل نیز حدود 198 میلیون دستگاه گوشی آیفون را در سال گذشته به دست خریداران رساند که در مجموع، تعداد گوشی‌های فروخته‌شده شرکت‌ها از 1.389 میلیارد دستگاه در سال 2018 به 1.366 میلیون دستگاه در سال 2019 رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا