تکنولوژی

بالگردهای مسافرکش Uber را ایرباس می‌سازد

شرکت ایرباس در قرارداد جدیدی، رسما تامین بالگردهای مورد نیاز شرکت اوبر را برعهده گرفته است. این خبری است که به‌طور رسمی از سوی مدیر اجرایی این شرکت، تام اندرس در گفتگو با وال‌استریت ژورنال منتشر شده است. پروژه‌ای که در خصوص بار مالی آن برای طرفین صحبتی نشده اما عنوان شده عملا با شروع فستیوال فیلم ساندنس، اجرایی خواهد شد. 

شرکت اوبر برای اولین بار از سرویس ارائه خدمات جابجایی با استفاده از بالگرد، تحت عنوان UberChopper در سال 2013 و در مسیر میان منهتن و همپتون رونمایی کرد. این سرویس بارها و بارها در رویدادهای مختلفی مانند فستیوال فیلم کن یا فستیوال هنر و موسیقی بنارو نیز مورد استفاده قرار گرفته است. این در حالی است که هزینه این جابجایی‌های هوایی چیزی بین چندصد دلار تا چندهزار دلار عنوان شده است. آن‌طور که از شواهد و قرائن پیداست، این‌بار اوبر در گردهمایی فیلم ساندنس از بالگردهای مدل H125 و H130 استفاده خواهد کرد. 

این قرارداد در حالی منعقد شده که با توجه به کاهش قیمت نفت، ایرباس مشتریان سنتی خود از شرکت‌های نفت و گاز را از دست داده و به دنبال حضور در بازارهای جدید است. 

اندرس معتقد است بازار فروش بالگرد در سال 2014 با چالش‌های زیادی روبرو بود و این چالش‌ها در سال 2015 به اوج خود رسیده‌اند. او در خصوص ورود ایرباس به بازار ایران نیز می‌گوید:

” بازار بزرگی پیش روی ما قرارگرفته و ما امید زیادی به حضور در آن داریم. تحقیقات ما نشان می‌دهند در سال‌های آتی، ایران به چیزی در حدود 400 تا 500 هواپیمای جدید نیاز دارد. این در حالی است که ایرانی‌ها از هواپیماهای بسیار قدیمی استفاده می‌کنند اما استعدادهای مهندسی زیادی دارند.”

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا