تکنولوژی

رونمایی فارادی از طرح مفهومی خودروی FEZERO1

پس از بارها درز تصاویر غیررسمی، بالاخره در روز جاری و در نمایشگاه CES 2016 شاهد رونمایی از طرح مفهومی ارائه شده توسط فارادی از خودرویی خاص بودیم. این طرح که عنوان FEZERO1 برای آن درنظر گرفته شده اگرچه در قالب جزئیاتی محدود پیش روی کاربران قرار گرفت اما در همان نگاه اولیه از ایده‌های بزرگ این شرکت حکایت دارد. 

نیک سمپسون سرپرست تیم تحقیق و توسعه فارادی و کارمند پیشین تسلا این طرح را “تبلتی فوق‌العاده بر روی چرخ‌های یک خودرو” توصیف می‌کند. 

سرپرست تیم طراحی جهانی، ریچارد کیم نیز این محصول را “خودروی طرح‌ها” معرفی می‌کند که نشان‌دهنده ادغام طرح‌های مختلف در قالب این خودرو است. 

در زمان برگزاری کنفرانس خبری، تمرکز فارادی بر روی چند نکته کلیدی و بارز این خودرو بود. تاکید بر طراحی داخلی خودرو با رنگ سفید، تجهیز این خودرو به تنها یک صندلی برای راننده و زاویه 45 درجه آن که علاوه بر ایجاد راحتی هر چه بیشتر، میزان تهویه هوا را افزایش می‌دهد، از جمله این موارد است. 

این خودرو از رفتار راننده الگوبرداری کرده و مواردی مانند موقعیت صندلی راننده را به‌طور خودکار برای او پیاده‌سازی می‌کند. FEZERO1 و تمامی خودروهای فارادی به‌طور پیش‌فرض از قابلیت‌های خودران و البته انواع و اقسام توانایی‌های ارتباطی بهره‌مند خواهند شد. 

در قسمت بیرونی نیز شاهد ترکیبی متضاد از سطح براق و مات هستیم که ظاهری مانند یک خودروی مسابقه‌ای را تداعی می‌کند. 

مشخصات FEZERO1

بر اساس اعلام فارادی، FEZERO1 به موتوری با توان خروجی 1000 اسب بخار در قالب مجموعه‌ای چهار هسته‌ای تجهیز شده است که پیاده‌سازی سرعت صفر تا صد را در کم‌تر 3 ثانیه امکان‌پذیر خواهد ساخت. سرعت نهایی این خودرو نیز 320 کیلومتر بر ساعت است. با این وجود، تمامی مشخصات یادشده بر روی کاغذ هستند و هنوز مدل عملی این خودرو، تولید نشده است. در قسمت داخلی خودرو نیز انواع و اقسام رابط‌های کاربری به‌منظور استفاده از ویژگی‌هایی برپایه تکنولوزی و البته صفحه‌نمایش‌هایی که در مقابل دید کاربر قرار می‌گیرند، به چشم می‌خورد. 

مالک این خودرو می‌تواند از گوشی هوشمند خود به‌منظور راه‌اندازی بی‌سیم خودرو نیز استفاده کند. در قسمت بیرونی نیز FEZERO1 از ساختار فیبرکربنی و ترکیبات سبک‌وزن دیگر بهره‌مند شده است. استفاده از سیستم کمک‌فنری شبیه به آنچه در خودروهای مسابقه‌ای استفاده می‌شود در کنار کنترل دینامیکی نیز از جمله دیگر موارد قابل توجه در این خودرو است. طراحی این خودرو به نحوی انجام شده تا علاوه بر پیاده‌سازی بهترین شرایط ایرودینامیکی، خنک‌سازی باتری‌ خودرو نیز به‌خوبی انجام شود. 

هنوز مشخص نیست این خودرو چه زمانی به مرحله تولید خواهد رسید اما حدس و گمان‌ها از آغاز به‌کار خط تولید این خودرو در چندسال آینده حکایت دارند.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا