خودرونمایشگاه 2020 CES

کامیون نیمه خودران دایملر

خودروهای خودران مدتی است که در دنیا معروف شده‌اند و مرکز توجه قرار گرفته‌اند. شاید تسلا را بتوان به عنوان پدر خودروهای خودران دانست. تسلا این تکنولوژی را زودتر از همه آغاز کرد، اما امروز تقریبا همه خودروسازان بزرگ دنیا نمونه‌ای از خودروهای خودران را دارند. تسلا البته از آنجایی که پیشگام این حوزه است سال گذشته پا را فراتر گذاشت و همزمان با رودستر تسلا یک کامیون الکتریکی خودران را هم رونمایی کرد.

این خودرو البته هنوز تجاری نشده است اما نمونه اولیه آن هم کافی بود تا همه توجه‌ها را جلب کند. حالا در این میان کمپانی دایملر پا پیش گذاشته است. دایملر همانطور که میدانید کمپانی مادر مرسدس بنز است و البته مانند تسلا سنگ بزرگی انتخاب نکرده! دایملر تصمیم گرفته تا خودرویی بسازد که بتواند آن را زودتر روانه جاده‌ها کند.

دایملر یک کامیون را در نمایشگاه CES 2019 معرفی کرده است. این کامیون نیمه خودران است. کامیون نیمه خودران دایملر طراحی شده تا بتواند برخی خطاهای انسانی را کاهش دهد. بسیاری از تصادفات کامیون‌ها به دلیل خطاهای انسانی است. رانندگان کامیون ممکن است به سادگی حواسشان پرت شود و این اتفاق می‌تواند یک فاجعه به همراه داشته باشد.

دایملر گفته است که این کامیون را همین امسال روانه بازار می‌کند. یکی از خبرنگاران The Verge هم در حاشیه نمایشگاه سوار این کامیون هوشمند شده است که ویدئوی آن را می‌توانید در ادامه ببینید.

.

 

از طريق
ِYouTube

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا