تکنولوژی

مایکروسافت کلید رمزگذاری دستگاه‌های ویندوزی جدید را دارد

یکی از ویژگی‌های کاربردی دستگاه‌های ویندوزی جدید آن است که قابلیت رمزگذاری دیسک‌، به‌طور پیش‌فرض در آن‌ها وجود داشته و فعال است. این قابلیت می‌تواند به حفاظت از اطلاعات شما در صورتی که دستگاه شما سرقت یا مفقود شود کمک شایانی کند. با این وجود، در این زمینه مسئله‌ای وجود دارد که کم‌تر مورد توجه قرارگرفته است. 

در صورتی که شما مانند اکثر کاربران ویندوز 10 وارد حساب کاربری مایکروسافت خود در این سیستم‌عامل شده‌اید، رایانه شما به‌طور خودکار رونوشتی از کلید بازگردانی که می‌تواند به‌منظور بازکردن رمزگذاری دیسک استفاده شود را بدون اطلاع و یا وجود گزینه‌ای انتخابی به سرورهای مایکروسافت ارسال کرده است. 

با این وجود، کاربران می‌توانند گزینه‌ای را برای حذف این کلیدهای بازگردانی از حساب‌ کاربری مایکروسافت، انتخاب کنند. اگرچه استفاده از این قابلیت، در صورتی که رمزگذاری ویندوز شما با مشکلی مواجه شود می‌تواند به عنوان راه حلی پشتیبان مورد استفاده قرارگیرد اما اگر شما از جمله کاربرانی هستید که نگرانی هک شدن حساب کاربری خود هستید می‌توانید این کلیدواژه پشتیبان را حذف کنید. 

حذف کلید بازگردانی

با مراجعه به وب‌سایت https://onedrive.live.com/recoverykey و ورود به حساب مایکروسافت خود می‌توانید لیستی از کلیدهای بازگردانی که نسخه‌های پشتیبانی از آن‌ها ایجاد شده است را مشاهده کنید. در صورتی که هر یک از دستگاه‌های ویندوزی شما در این لیست وجود دارند، این بدان معناست که مایکروسافت و یا هر شخص دیگری که به اطلاعات موجود در حساب مایکروسافت شما دسترسی دارد می‌تواند دیسک رمزگذاری شده شما را بدون آگاهیتان بازکند. پیش از حذف این کلیدها، پیشنهاد می‌کنیم این شماره را بر روی تکه کاغذی نوشته و در جایی امن نگهداری کنید. 

در صورتی که هیچ کلید بازگردانی مشاهده نمی‌کنید این بدان‌معناست که دیسک شما رمزگذاری نشده و یا اینکه مایکروسافت کپی از کلید شما ندارد. با حذف این کلید می‌توانید با استفاده از برنامه‌هایی مانند BestCrypt و یا VeraCrypt نسخه جدیدی از این کلید را ایجاد کنید که این‌بار در اختیار مایکروسافت قرار نخواهد داشت.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا