تکنولوژی

باتری‌های جدید سونی عملکردی تا 40 درصد بهتر خواهند داشت

با ظهور هر نسل جدید از گوشی‌های هوشمند می‌توان از اضافه شدن قابلیت‌های جدید به این دستگاه‌های هوشمند اطمینان حاصل کرد. این در حالی است که علی‌رغم بهبود عملکرد باتری این دستگاه‌های هوشمند، اضافه شدن قابلیت‌های جدید کمابیش باعث شده این بهبود تکنولوژی و افزایش ظرفیت باتری‌ها کمتر به چشم بیاید. 

در این میان برخی شرکت‌ها مانند سونی در زمینه عرضه گوشی‌های هوشمند مجهز به باتری‌های قدرتمند، عملکرد بهتری از خود ارائه داده‌اند. در همین راستا این شرکت برنامه‌ریزی‌هایی هم برای بهره‌گیری از باتری‌هایی با توانایی جدید برپایه ترکیب سولفوری آماده کرده که در مقابل تکنولوژی فعلی یعنی باتری‌های لیتوم یونی قرار می‌گیرد. 

الکترود موجود در باتری‌های سولفوری معمولا در طول هر سیکل شارژشدن، سریعا در الکترولیت حل شده و این مسئله‌ای است که به نوبه خود می‌تواند ظرفیت باتری را کاهش دهد. با این وجود سونی مدعی است باتری‌های جدید این شرکت با بهره‌گیری از ترکیب سولفوری می‌توانند ظرفیتی تا 40 درصد بیشتر را پیش روی کاربران قراردهند. از نقطه‌نظر تئوری، باتری 3220 میلی‌آمپرساعتی سونی از نوع ترکیب سولفوری می‌تواند عملکردی مشابه با نمونه 4500 میلی‌آمپرساعتی باتری‌های معمولی داشته باشد.

با این وجود همچنان باید منتظر ماند و دید سونی چه زمانی استفاده از این قابلیت و ترکیب آن با گوشی‌های هوشمند جدید خود را آغاز کرد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا