تکنولوژی

به روزرسانی و قابلیت‌های جدید تلگرام

جدیدترین به‌روزرسانی منتشر شده تلگرام، به طور انحصاری به دوستداران استیکرها و البته کاربرانی که با مشکل کمبود فضای ذخیره‌سازی بر روی دستگاه خود روبرو هستند اختصاص یافته است. این در حالی است که چیزی در دو هفته پیش، تلگرام به‌روزرسانی خود را به سوپرگروه‌ها و مدیریت آن‌ها اختصاص داده بود. با این توضیح، در ادامه نیم‌نگاهی به عملکرد جدیدترین قابلیت‌های عرضه شده در قالب به‌روزرسانی جدید تلگرام خواهیم داشت. 

پاک‌کردن حافظه کش

بر خلاف روند موجود در اکثر نرم‌افزارهای پیام‌رسان، تلگرام قصد دارد قابلیت‌های خود را به سمت و سویی سوق دهد که فضایی نزدیک به صفر را از گوشی هوشمند شما اشغال می‌کند. در همین راستا، با حذف اطلاعات تلگرام از حافظه فیزیکی کش دستگاه شما، این اطلاعات برای مدت زمان مورد نظر شما و در قالب سیاستی بدون محدودیت بر روی فضای ابری نگهدای خواهند شد.

گزینه جدید مدیریت حافظه کش به شما کمک خواهد کرد تا در شرایطی که از نظر فضای ذخیره‌سازی گوشی در تنگنا قراردارید، اطلاعات مهم و کاربردی را قربانی این شرایط نکنید. نکته جالب توجه اینکه گزینه Clear Cache امکان حذف محتویات کش‌شده بر اساس نوع آن‌ها را به شما خواهد داد.

در پرتو این قابلیت به سه گزینه مشخص دسترسی خواهید داشت. گزینه Keep Media قابلیتی است که به وسیله آن می‌توانید مشخص کنید محتویات چندرسانه‌ای پس از چه مدتی که بلا استفاده و بدون دسترسی باقی‌مانده‌اند باید به‌طور خودکار حذف شوند. این در حالی است که با نیاز به دسترسی مجدد، این اطلاعات مجددا دانلود خواهند شد. گزینه Clear Cache تمامی فایل‌های چندرسانه‌ای ذخیره‌شده بر روی فضای ذخیره‌سازی فیزیکی دستگاه شما را حذف می‌کند. با توجه به اینکه این اطلاعات بر روی سرورهای ابری تلگرام ذخیره می‌شوند، امکان دانلود مجدد آن‌ها پس از حذف نیز وجود خواهد داشت. این گزینه، قابلیتی کاربردی برای دستگاه‌های هوشمندی است که از فضای ذخیره‌سازی فیزیکی محدود رنج می‌برند. نهایتا گزینه Local Database را مشاهده خواهید کرد. همان‌طور که می‌دانید پایگاه داده‌ای تلگرام بر روی دستگاه شما، تمامی مکالمات متنی را ذخیره می‌کند. با استفاده از این گزینه می‌توانید تمامی پیام‌های رد و بدل شده در قالب گفتگوها (که پس از انجام، بر روی دستگاه شما ذخیره‌ شده‌اند) را حذف کنید. 

مدنظر داشته باشید که پاک کردن این دیتابیس بدان‌معنا نیست که تمامی پیام‌های شما در مکالمات قدیمی از بین رفته‌اند. با توجه به ذخیره این پیام‌ها بر روی فضای ذخیره‌سازی ابری تلگرام، با ورود به یک گفتگو، تمامی پیام‌ها مجددا از این فضای ابری،  درخواست و دریافت خواهند شد.

در سیستم‌عامل iOS امکان پاک‌کردن فایل‌ها در قالب گفتگوهای مستقل و به صورت یکی یکی وجود دارد اما در سیستم‌عامل اندروید می‌توانید این عمل را بر روی سوپر گروه‌ها و کانال‌ها نیز پیاده‌سازی کنید. بدین منظور تنها کافی است انگشت خود را بر روی لیست گفتگو نگه داشته و گزینه Delete from Cache را انتخاب کنید.

مرتب‌کردن استیکرها

قابلیت مرتب‌سازی استیکرها نیز از جمله ویژگی‌های جدیدی است که در آخرین به‌روزرسانی تلگرام شاهد خواهید بود. با استفاده از این قابلیت می‌توانید کنترل کاملی بر چیدمان و نحوه نمایش استیکرها داشته باشید. با مرتب کردن دستی بسته‌های استیکر بر اساس آنچه مدنظر شما است، این ترتیب در میان دستگاه‌های دیگر شما نیز همگام‌سازی خواهد شد. علاوه بر این با توجه به تعبیه یک دکمه جدید در قسمت سمت راست، می‌توانید به راحتی به تنظیمات استیکرها نیز دسترسی داشته باشید.

 

ببینید: 

لیست کانال‌های رسمی تلگرام

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا