تکنولوژی

بهترین شهرهای آمریکا برای کار در صنعت تکنولوژی

نام نویسنده: امیر اشکان تربیت جویی

حالا زمان خوبی برای کار در صنعت تکنولوژی است. بین سالهای 2013 تا 2014 هم تعداد شغل و هم میزان دریافتی افراد شاغل در این بخش  افزایش داشته است. هم آ‌مارهای استخدام در مشاغل آی تی به طور متوسط سالانه 3.7 درصد رشد نشان می‌دهد و هم درآمد سالانه مشاغل تکنولوژی 2.4 درصد افزایش پیدا کرده است. امروز 3.8 میلیون شاغل در حوزه تکنولوژی در ایالات متحده وجود دارند که به طور متوسط سالانه 83 هزارو 970 دلار درآمد دارند. هر چند سیلیکون ولی و به طور کلی غرب آمریکا به طور سنتی یک هاب تکنولوژی و جذب نیروی کاری و پرداخت‌های بالا جذابیتهای خود را حفظ کرده اما برای بسیاری از مشاغل مانند معماری شبکه یا امنیت  اطلاعات فرصتهای بهتر و مزایای مالی مناسب‌تری در نقاط دیگر آمریکا موجود است.
در زیر مطالعه‌ای در مورد بهترین شهرها برای کار در صنعت تکنولوژی منتشر شده است.
 
 
نکات کلیدی
«اوماها» برای دومین سال متوالی به عنوان بهترین شهر در لیست شهرهای مناسب برای کار در صنعت تکنولوژی انتخاب شده است. به رغم اینکه امسال شاخص‌های جدیدتری مانند نرخ بیکاری و درآمد کلی صنعت آی تی هم به این مطالعه اضافه شده اما «اوماها» در صد شهرهای دیگر آمریکا ایستاده است.
به رغم اینکه سیلیکون مهمترین مکان در صنعت تکنولوژی به حساب می‌آید اما واقعیت این است که فعالان صنعت تکنولوژی بهتر است در سایر نقاط آمریکا زندگی کنند. هزینه زندگی در سانفرانسیسکو ( که در جایگاه 130 این مطالعه قرار دارد) و یا سن‌خوزه (‌رتبه 100 ) بیش از 50 درصد گران‌تر از متوسط هزینه زندگی در آ‌مریکاست. در هر دو منطقه هم قیمت خرید و هم اجاره بسیار بالاست.
شش شهر از 10 شهر نخست در این مطالعه در غرب میانه آمریکا واقع شده‌اند. این شهرهایی هستند که مخارج زندگی در آنها پایین و تقاضا برای مشاغل آی تی در آن بالاست.
 
 
متدولوژی تحقیق
برای یافتن بهترین شهرها برای کار در صنعت تکنولوژی SmartAsset اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از استخدام در این صنعت و مخارج زندگی در 230 شهر بزرگ آمریکا کرده است. سه شاخص مد نظر در این بررسی هزینه زندگی، نسبت دستمزد متوسط شهرها به متوسط کل دستمزد در صنعت و همچنین درصد استخدام نیروی کار در صنعت است.
در مطالعه امسال دو شاخص دیگر هم به شاخص‌های فوق‌ اضافه شده است. متوسط درآمد برای کارکنان شاغل در بخش تکنولوژی در هر شهر و نرخ بیکاری برای همه مشاغل با مدرک کارشناسی.
پس از به دست آمدن اطلاعات شهرها رتبه بندی آن ها با دادن امتیاز از صفر تا 100 صورت  انجام ‌گرفت. که 100 به معنای بهترین شهر است.
 
Omaha, Nebraska
شهر اوماها را شاید بسیاری نشنیده باشند به خصوص کسانی که به دنبال کار در صنعت تکنولوژی هستند اما امسال برای دومین سال متوالی این شهر در صدر بهترین شهرها برای کار کردن در این صنعت انتخاب شده است. اما چه چیزی اوماها را به بهترین شهر برای کار در صنعت آی تی تبدیل کرده است؟
شاید برای تازه‌کارها این شهر بسیار مقرون به صرفه است. هزینه زندگی در اوماها 11.7 درصد پایین‌تر از متوسط هزینه در کل کشور ا ست. این برای کسانی که در صنعت تکنولوژی کاری را شروع کرده‌اند یا به خصوص برای استارتاپ‌هایی که هزینه‌های پایینی را در ابتدای کار برای کسب و کارشان می‌خواهند ایده‌ال است. برای مقایسه شاید خوب است بدانید که هزینه زندگی در سانفرانسیسکو و سن خوزه به ترتیب 64 و 56 درصد بالاتر از متوسط هزینه‌ها در کل کشور است.
نکته دوم اینکه اقتصاد اوماها در حال شکوفایی است. نرخ بیکاری در این شهر در ماه آوریل 2015 به 2.7 درصد کاهش پیدا کرده است. این نرخ از نرخ مورد انتظار اقتصاددانان برای آنکه به یک نقطه « بدون بیکاری» بگویند هم پایین‌تر است و نمایانگر رشد سریع اقتصاد و تولید مشاغل جدید در این شهر است. به همین جهت فرصت‌های شغلی متعددی و بیشتری هم برای مشاغل آی تی در این شهر ایجاد خواهد شد.
 
 
Huntsville, Alabama
 
از Huntsville به عنوان شهری یاد می‌شود که بسیاری از  مراکز نظامی مهم و بخش‌های تحقیقات فضایی در آن قرار دارد. این شهر در توسعه آی تی در آمریکا نقش مهمی دارد. در حالی که جمعیت کل شهر بالغ بر 180 هزارنفر است بیش از 13 هزارنفر در صنعت تکنولوژی مشغول به کارند. از این جهت این شهر به مراتب از شهرهایی چون  Louisville یا Jacksonville. فضاهای کاری بیشتری در این صنعت دارد.
 
همچنین هزینه های پایین زندگی در Huntsville هم یک عامل مهم برای کار در این شهر است. به عنوان مثال متوسط درآمد در این شهر از متوسط درآمد در لوس‌آنجلس هم بیشتر است ( 89 هزار دلار در مقایسه با 88 هزارو 940 ) در حالی که هزینه زندگی در آن پایین‌تر است ( 91 درصد هزینه متوسط در آمریکا در مقایسه با 136 درصد )
 
Springfield, Illinois
 
شهر Springfield پایتخت ایالات ایلینویز و ششمین شهر بزرگ در این ایالت است. این شهر بیشترین تعداد افراد شاغل را در این ایالت در خود جای داده است. متوسط دریافتی افراد شاغل در Springfield نزدیک به 85 هزار دلار در سال است و این در حالی است که متوسط هزینه زندگی در این شهر 14 درصد پایین‌تر از متوسط هزینه در کل کشور است. این یعنی یک دلار در این شهر بیش از یک دلار می‌ارزد. متوسط قیمت فروش خانه در این شهر فقط 122 هزار دلار ( در سال 2014 ) بوده است.
 
Fort Worth, Texas
 
این شهر رتبه شهر دالاس در جدول  ارزیابی سال گذشته را گرفته است. Fort Worth محل حضور بسیاری از پیمانکاران نظامی است. Lockheed Martin Aeronautics بیشترین افراد شاغل را در این شهر با 13 هزار شاغل به خود اختصاص داده است. شرکتهای American Airlines  و Bell Helicopter هم تعداد شاغلان زیادی در این شهر دارند. شاغلان صنعت آی تی در این شهر به طور متوسط سالانه 83 هزارو 900 دلار درآمد دارند. یکی از دلایلی که ممکن است یک شاغل در صنعت آی تی این جا را برای کار انتخاب کند هم این است که در تگزاس مالیات بر درآمد گرفته نمی‌شود.
 
Rochester, Minnesota
 
کلینیک Rochester’s Mayo یکی از بزرگترین مراکز درمانی و تحقیقاتی است که فقط به تنهایی 35 هزار نفر در ‌آن مشغول به کارند. بعد از این IBM بیشترین تعداد شغل را در این شهر به خود اختصاص داده است. حدود 5 هزارنفر در صنعت فناوری اطلاعات در این شهر مشغول به ک ارند که 5 درصد از کل کارکنان آن را تشکیل می‌دهند. از آنجا بخش‌های پزشکی به سرعت به سمت کامپیوتری شدن پیش می‌روند فرصت رشد مناسبی برای آی تی در این شهر وجود دارد.
 
Lynchburg, Virginia
 
با داشتن تنها 80 هزارنفر جمعیت در داخل شهر و 250 هزارنفر در حومه این شهر یک جای ایده‌ال برای متخصصان صنعت آی تی است که بخواهند در یک شهر کوچک زندگی کنند. نرخ بیکاری با مدرک لیسانس در این شهر 1.9 درصد است و هفدهمین شهر با نرخ پایین بیکاری در این مطالعه است. تقاضای نیروی کار تکنولوژی در این شهر بسیار بالاست در عین اینکه درآمد آنها دوبرابر متوسط درآمد در این شهر است.
 
Des Moines, Iowa
 
این شهر از جایگاه 15 در سال گذشته به رتبه 7 امسال ارتقا پیدا کرده و دلیل آن این است که تنها در سال 2014 حدود 700 فرصت شغلی در صنعت تکنولوژی در آ‌ن ایجاد شده است. رشد فضاهای کاری برای صنعت ای تی در این شهر 6 درصد است و نرخ بیکاری در آن برای افراد دارای مدرک کارشناسی 2.6 درصد است.
 
Columbus, Ohio
 
برای دومین سال متوالی Columbus در زمره برترین شهرها برای کار در صنعت آی تی قرار دارد. در مجاورت دانشگاه ایالتی اوهایو و مرکز سوپرکامپیوتر اوهایو این شهر یک هاب برای تحقیقات تکنولوژی و آموزش بوده است. هزینه زندگی در این شهر 8 درصد پایین تر از متوسط هزینه‌ها در کل آمریکاست.
 
Houston, Texas
 
دراین شهر 80 هزارنفر در صنعت تکنولوژی مشغول به کارند و   Space City یکی از بزرگترین هاب‌های تکنولوژی در آن است. انرژی و صنعت فضایی مشهورترین صنایع موجود در این شهرند اما تحقیقات زیست پزشکی هم به سرعت به رشد اقتصاد هیوستون کمک کرده‌اند. 24 شرکت از 500 شرکت برتر به انتخاب Fortune   دفتر مرکزی شان در این شهر است.
 
St. Louis, Missouri
 
این شهر با داشتن تعداد زیادی ازسازمان‌ها و منابع یک مقصد بزرگ برای جست و جوگران شغل در صنعت آی تی است. انکوباتور TREX  در این شهر قرار دارد. تعداد قابل توجهی از شرکتهای سرمایه گذار در عرصه تکنولوژی در این شهر و روی استارتاپ‌ها در آن سرمایه‌گذاری کرده‌اند. شرکتهای سرمایه گذاری مانند Cultivation Capital و Six-Thirty از آن جمله‌اند. امروز 40 هزار شغل در صنعت تکنولوژی در این شهر وجود دارد.
 
 
 
منبع: هافینگتون پست
 

 

منبع : آی تی ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا