تکنولوژی

بهترین‌ مشاغل آمریکا برای سال 2016

 بندی مشاغل از دیدگاه‌های متفاوتی انجام می‌گیرد. درآمد ماهیانه، آینده شغلی، مزایای موجود و البته خود شغل از جمله مواردی هستند که در گزارشات مختلف رده بندی مشاغل لحاظ می‌شوند.

در جدیدترین گزارش، شرکت Glassdoor که در زمینه رده‌بندی مشاغل در آمریکا فعال است لیست سالیانه خود از 25 شغل برتر آمریکا برای سال 2016 را منتشر کرده است. شغل‌هایی که بیش از سایرین در این لیست خودنمایی می‌کنند مرتبط با حوزه‌هایی مانند تکنولوژی و خدمات درمانی هستند. متخصصان معتقدند بازارهای یادشده شاهد بیشترین میزان رشد و تغییرات هستند. بر اساس آمارهای سازمان کار، مدیریت، خدمات درمانی، تکنولوژی و خدمات مالی و اعتباری در میان دسته‌های شغلی هستند که بیشترین میزان استخدام در ده‌سال آتی را شاهد خواهند بود.

انتظار می‌رود میزان رشد مشاغل موجود در دسته خدمات درمانی به 4.8 درصد برسد و شغل‌های موجود در زیرمجموعه مدیریت و تکنولوژی نیز به ترتیب شاهد رشد 2.4 و 2.3 درصدی باشند. برترین شغل در لیست یادشده، متخصص تحلیل داده است که باعث شده شغلی مانند پزشک‌یار که در سال گذشته میلادی در صدر این لیست قرارداشت حالا تا رده هفتم تنزل رتبه داشته باشد. دکتر اندرو چمبرلین سرپرست بخش اقتصادی Glassdoor در این خصوص می‌گوید:

” تقریبا تمامی شرکت‌ها حالا فرد یا افرادی با مهارت ذخیره و مدیریت داده‌ها را به‌منظور ایجاد شرایطی برای تصمیم‌گیری بهتر برای کسب و کار در اختیار گرفته‌اند. به‌نظر من این شغل، سال‌های سال در فهرست برترین شغل‌ها قرار خواهد داشت.”

شغل‌هایی که از این لیست حذف شده‌اند شامل مدیر فروش، مهندس مکانیک، فیزیوتراپیست و سرپرست پایگاه‌های اطلاعاتی هستند. شغل‌هایی مانند مدیر تحلیل شرایط، طراح تجربه کاربری و مدیر روابط عمومی نیز که سال گذشته در لیست نبودند حالا به جمع شغل‌های برتر افزوده شده‌اند.

Glassdoor در این بررسی عواملی مانند متوسط درآمد سالیانه، تعداد فرصت‌های شغلی و اهمیت مشاغل در نگاه کارفرمایان را مدنظر قرارداده است. در این لیست به ترتیب مشاغلی مانند متخصص تحلیل داده، مدیر مالیاتی، طراح راه‌حل‌های کسب  وکار، مدیر روابط عمومی، توسعه‌دهنده نرم‌افزارهای همراه، مدیر منابع انسانی، پزشک‌یار، مدیر محصول، مهندس نرم‌افزار، مدیر بازرسی، مدیر تحلیل شرایط، مدیر توسعه نرم افزاری، مدیر بازاریابی محصول، مدیر بازاریابی، مدیر کنترل کیفیت، مدیر مالی، مدیر توسعه کسب و کار، طراح تجربه کاربری، مدیر استراتژی، مدیر فنی، مشاور، مشاور ساخت، متخصص پرستاری، مهندس برق و طراح نرم‌افزاری قرار گرفته‌اند.

این در حالی است که به عنوان نمونه شغل تحلیلگر داده در شرکتی مانند Airbnb در صدر بهترین شغل‌ها در بهترین محیط‌های کاری سال 2016 آمریکا قرار گرفته است.

لیست بهترین مشاغل آمریکا به شرح زیر است : 

1. Data Scientist

2. Tax Manager

3. Solutions Architect

4. Engagement Manager

5. Mobile Developer

6. HR Manager

7. Physician Assistant

8. Product Manager

9. Software Engineer

10. Audit Manager

11. Analytics Manager

12. Software Development Manager

13. Product Marketing Manager

14. Marketing Manager

15. QA Manager

16. Finance Manager

17. Business Development Manager

18. UX Designer

19. Strategy Manager

20. Technical Account Manager

21. Consultant

22. Construction Superintendent

23. Nurse Practitioner

24. Electrical Engineer

25. Software Architect

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا