تکنولوژی

سیستم‌عامل جدید مایکروسافت مبتنی بر لینوکس

شرکت مایکروسافت سیستم شبکه‌ای جدید مبتنی بر نرم‌افزار خود را با نام Azure Cloud Switch (ACS) به پلتفرم پردازش ابری Azure اضافه کرد و توضیح داد این محصول مبتنی بر سیستم‌عامل لینوکس ساخته شده است.به گزارش وبسایت Itp، شرکت مایکروسافت تحت مدیریت «ساتیا نادلا» فلسفه خود را از تمرکز بر ویندوز به عنوان اولویت اصلی تغییر داد و استراتژی «mobile-first, cloud-first» در نظر گرفت. توسعه مجموعه نرم‌افزاری Office برای دیگر سیستم‌های عامل یکی از گام‌های مایکروسافت در این عرصه بود.
اساس مطلب وبلاگی منتشر شده در azure.microsoft.com، غول نرم‌افزاری جهان در آخرین اقدام خود «سیستم عامل ماژولار با قابلیت سازگاری روی چند پلتفرم، مخصوص مراکز داده شبکه‌ای» را به تولید رساند.
مایکروسافت در این مطلب توضیح داد که توسعه رابط‌های کاربری نرم‌افزاری (API) مبتنی بر C را کنار گذاشته است تا مشکل اصلی برای اجرای انواع مختلف نرم‌افزار روی سوئیچ‌های متفاوت شبکه‌ای را برطرف کند و یک پلتفرم مدیریتی شبکه‌ای مبتنی بر فضای پردازش ابری را ارائه دهد.
این شرکت همچنین پیش‌بینی کرد معماری متن‌باز می‌تواند امکان آزمایش آسان‌تر و رفع حفره‌های احتمالی را هم فراهم آورد.
به گفته مایکروسافت، سیستم ACS از خاصیت رابط متغیر انتزاعی (SAI) بهره می‌برد و نخستین رابط نرم‌افزاری استاندارد-باز C API برای سوئیچ‌های شبکه‌ای است. پروژه‌های متن‌باز یکی از مشکلات اصلی مایکروسافت در بازار جهانی سیستم‌های عامل محسوب می‌شوند. ولی هم‌اکنون این شرکت بزرگ لینوکس را به عنوان پاسخی برای پلتفرم ابری پایدار خود می‌داند.

منبع : همکاران‌سیستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا