تکنولوژی

استفاده مردم از اپلیکیشن‌های موبایل بیشتر از دیدن تلویزیون

یک گزارش جدید نشان می‌دهد برای اولین بار مردم زمان بیشتری را با اپلیکیشن‌های موبایل می‌گذرانند تا دیدن تلویزیون. 

بنا بر این گزارش که توسط Flurry منتشر شده در سال ۲۰۱۵ در آمریکا مردم ۱۹۸ دقیقه را در روز به دیدن، شنیدن  و کار کردن با اپلیکیشن‌های موبایل می‌گذرانند این در حالی است که ۱۶۸ دقیقه را در روز به دیدن تلویزیون اختصاص می‌دهند. 

در سال ۲۰۱۴ زمان گذراندن با اپلیکیشن‌های موبایل ۱۳۹ دقیقه بود و در سال ۲۰۱۳ در حدود ۱۲۶ دقیقه بود و این البته شامل استفاده از اپیلکیشن‌های مرورگر  روی موبایل نمی‌شود. 

این تحقیق البته مشخص نمی‌کند که چند دقیقه از این میزان استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل در هنگام دیدن تلویزیون صورت گرفته چراکه تصور می‌شود بسیاری از مردم  بخش قابل توجهی از زمان خود را همزمان از اپلیکیشن‌ها و دیدن تلویزیون می‌گذرانند. 

به خصوص  این تحقیق نشان می‌دهد که علی‌رغم افزایش استفاده از اپیلکیشن ها مردم از زمان دیدن تلویزیون خود کم نکرده‌اند. 

با این حال تغییراتی در نوع استفاده از اپلیکیشن‌ها بین مردم دیده می‌شود از جمله اینکه میزان استفاده از محتوا و خرید آنها روی موبایل در حال افزایش است. در حالی که در سالهای گذشته استفاده از اپلیکیشن‌های بازی بخش اصلی استفاده از موبایل را به خود اختصاص داده بود اما امسال این انحصار شکسته شده و حالا اپلیکیشن‌هایی مثل نت‌فلیکس و HBO Now ، اسپاتیفای و پاندورا رشد بالای استفاده را نشان می‌دهند. همین موضوع نشان می‌دهد که رسانه‌های سنتی تولید محتوای صوتی و ویدیویی باید به حضور در فضای اپلیکیشن‌ها حرکت کنند و این کاری است که برخی از آنها به خوبی انجام داده‌اند. 

این اطلاعات Flurry حالا همزمان شده با معرفی اپل‌تی‌وی شرکت اپل. دستگاهی که تلویزیون را به مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های اختصاصی تبدیل می‌کند. تیم کوک مدیرعامل اپل در جریان معرفی اپل تی وی جدید اپل به این موضوع اشاره کرده بود که نوآوری‌های موبایل حالا تلویزیون را در معرض تغییرات بزرگی قرار داده است. او گفت: ما اعتقاد داریم که آینده تلویزیون اپلیکیشن‌ها هستند. در حقیقت این تحول آغاز شده است. 

به گفته تیم کوک با حضور اپلیکیشن‌ها و دسترسی کاربران به فروشگاه‌ نرم افزاری روی اپل‌تی وی حالا کاربران می‌توانند محتوای ویدیویی را روی نت فلیکس از طریق اپلیکیشن آن ببینند یا از فروشگاه خرید کنند و یا به بازی ( روی تلویزیون) بپردازند. 

معنی و مفهوم چنین تغییراتی این است که آینده تلویزیون ورای دیدن تلویزیون خواهد بود. 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا