تکنولوژی

نیت هکرهای سونی مشخص شد

 

هکرهایی که سیستم‌های رایانه‌ای شرکت سونی پیکچرز را مورد حمله قرار داده‌اند از این شرکت خواستند که انتشار فیلم سینمایی “مصاحبه” که یک کمدی راجع به رهبر کره شمالی است را متوقف کند.

این هکرها از شرکت سونی پیکچرز خواسته‌اند که هرچه سریعتر از انتشار فیلمی که به گفته آنها یک فیلم “تروریستی” و عامل برهم خوردن ثبات منطقه و بروز جنگ است خودداری کند.

سیستم‌های رایانه‌ای سونی پیکچرز از زمان حمله سایبری هفته گذشته فلج شده است. هکرها به هزاران سند موجود در سرور‌های این شرکت از جمله جزئیات دستمزد، شماره‌های امنیت اجتماعی، فیلمهای منتشر نشده و بودجه فیلم‌های این شرکت دسترسی پیدا کرده‌اند.

شرکت سونی پیکچرز هفته گذشته هدف حمله سایبری هکرهایی قرار گرفت که گفته می‌شد برای گرفتن انتقام ساخته شدن فیلم “مصاحبه” توسط این شرکت درباره رهبر کره شمالی، این حمله را ترتیب داده‌اند.

پلیس فدرال آمریکا(اف بی آی) آخرین رد هکرهای سونی را در هتلی در تایلند پیدا کرده است.

با توجه به حواشی بوجود آمده پیرامون این فیلم بعید به نظر می‌رسد سونی پیکچرز از پخش این فیلم جلوگیری کنند زیرا این اتفاقات قطعا به افزایش بیننده این فیلم و سود بیشتر سونی کمک خواهد کرد و حتی این احتمال وجود دارد که سود این شرکت از این فیلم به اندازه‌ای باشد که خسارات ناشی از هک شدن سیستمهای کامپیوتری این شرکت را جبران کند.

هکرها مدعی هستند اسناد منتشر شده بخش کوچکی از اطلاعات به سرقت رفته از سرورهای سونی است و گفته می‌شود حجم اطلاعات به سرقت رفته بیش از 11 ترابایت بوده است.

این حمله سایبری به سونی پیکجرز در شرایطی است که این شرکت قرار است ماه آینده فیلم سینمایی “مصاحبه” را منتشر کند.

این فیلم یک کمدی درباره دو روزنامه‌نگار است که از سوی سازمان جاسوسی ‌آمریکا(سیا) برای ترور کیم جونگ اون رهبر کره شمالی استخدام می‌شوند.

منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا