تکنولوژی

آیفون‌های آینده را روبوت‌ها سرهم می‌کنند؟

فاکسکان که ساخت محصولات اپل را برای این شرکت انجام می‌دهد قصد دارد از روبوت‌هایی در سرهم‌بندی محصولاتش استفاده کند اما به نظر نمی‌رسد فعلا اپل از این اقدام فاکسکان استقبال کند. 
بر اساس گزارشهای منتشر شده روبوت‌هایی که قرار است در فاکسکان به کار گرفته شوند در حال حاضر قابلیت استفاده در تولید آیفون را ندارند چراکه اپل برای ساخت آیفون تا ۰.۰۲ میلی‌متر دقت را لازم دارد اما روبوت‌ّهای فاکسکان قادر به کار با دقت ۰.۰۵ میلی‌متر هستند. به بیان دیگر روبوت‌های به کار گرفته شده هنوز به چابکی و دقت انگشتان دست نیستند و به همین دلیل روبوت‌ها در این شرکت فعلا برای بستن پیچ‌ها یا کارهای ساده‌ای از این دست به کار گرفته می‌شوند.
در حال حاضر بخش قابل توجهی از قطعات آیفون توسط دست انسانی به هم متصل می‌شوند با این حال سرعت و دقت روبوت‌ها روز به روز در حال افزایش است و بعید نیست به زودی اپل و البته فاکسکان روی خط تولید کاملا روباتیکی کار کنند تا دیگر در هنگام معرفی محصولات جدید مشکلی تحت عنوان تاخیر در ارسال محصولات به مشتریان پیش‌ نیاید. از طرف دیگر این موضوع احتمالا انتقادهای مربوط به نیروی کار را هم از روی دوش دو شرکت حذف خواهد کرد.

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا