تکنولوژی

سونی Xperia™ Z1 را معرفی کرد

سونی تلفن هوشمند ضدآب خیره‌کنندۀ خود، Xperia™ Z1 را با تجربه‌ای پیشگامانه از دوربین معرفی كرد.
۴ سپتامبر ۲۰۱۳، در نمایشگاه IFA، برلین Xperia Z1 سونی با عنوان تلفنی هوشمند ممتاز وضدآب معرفی شد بهترین‌های فناوری Sony در این تلفن هوشمند مبتنی بر Android باریک، ضدآب و زیبا به کار گرفته شده است.
عملکردی واقعی هم‌تراز با دوربین‌های کامپکت دیجیتالی از طریق تلفیق لنز برندۀ جایزۀ «G» متعلق به Sony، حسگر عکس CMOS بزرگ ۲۰٫۷ مگاپیکسلی از نوع 1/2.3 و « Exmor RS برای موبایل» و موتور پردازش عکس « BIONZبرای موبایل» از ویژگیهای این گوشی هوشمند است.
این گوشی مجموعه‌ای نوآورانه از برنامه‌های کاربردی دوربین Xperia که تجربه‌هایی یکتا را شامل پخش زنده اجتماعی، ارایه می‌کنند.
تجربۀ تماشای فراگیر با صفحه نمایش TRILUMINOS®برای موبایل و X-RealityTMبرای موبایل کشف محتوای آنلاین و آفلاین از طریق یکپارچه‌سازی Music Unlimited و Video Unlimited با برنامه‌های کاربردی رسانه‌ای Sonyسرگرمی‌های آماده برای استفادۀ ممتاز و اختصاصی از Sony Entertainment Networkاکوسیستمی بی‌رقیب از لوازم جانبی و محصولات مکمل است.

کونیماسا سوزوکی، رئیس و مدیر ارشد اجرایی Sony Mobile Communications، درباره این گوشی گفت: Xperia Z1 نشانگر نقطه عطفی با اهمیت برای Sony در راستای تلاش‌های مستمرمان برای ارایه تجربه‌هایی فراموش نشدنی به مصرف‌کنندگانمان است. دلیل این امر تنها به خاطر به کار گرفتن توان Sony در این تلفن هوشمند یا همکاری نزدیک با شرکایمان نبوده است. دلیل اصلی این است که ما با این محصول استاندارد جدیدی برای تلفن‌های هوشمند ممتاز وضع می‌کنیم.”

Xperia Z1 برازندۀ ۵ اینچی تازه‌ترین عضو اضافه شده به سری محصولات ممتاز Z بوده و فناوری‌های اثبات شدۀ Sony در کلاس جهانی از جمله بهترین‌های تخصص Sony در دوربین را به تلفنی هوشمند به گونه‌ای که تاکنون سابقه نداشته است می‌آورد.

Xperia Z1 مجهز ه لنز برندۀ جایزۀ «G» متعلق به Sony با زاویۀ گسترده و روشن ۲۷ میلی‌متری و گشادگی دهانۀ دیافراگم F2.0، حسگر عکس CMOS سفارشی بزرگ از نوع 1/2.3 و Exmor RS برای موبایل با ۲۰٫۷ مگاپیکسل وموتور پردازش عکس BIONZ برای موبایل، است.

تلفیق این فناوری‌ها همان سطح کیفیت و عملکرد دوربین‌های دیجیتال کامپکت معمولی را به یک تلفن هوشمند باریک و ضدآب می‌آورد.
در واقع آزمایش‌های مستقل تأیید کرده‌اند کهXperia Z1 در کل بهترین کیفیت عکس را در بین تمامی تلفن‌های هوشمند پیشرو ارائه می‌کند كه این بدان معناست که Xperia Z1 می‌تواند عکس‌هایی زیبا، واضح و روشن را حتی در شرایط کم‌نور بگیر. سرعت بالای شاتر و زوم واضح ۳ برابر در عین اینکه امکان عکس‌برداری از راه دور را فراهم می‌آورد، از تار شدن عکس‌ها جلوگیری می‌کند.

Xperia Z1با در بر داشتن مجموعه‌ای از برنامه‌های کاربردی Xperia که تجربه‌هایی جدید را ارائه می‌کنند،‌ تجربۀ عادی دوربین را به سطحی کاملاً جدید ارتقا می‌دهد. این برنامه‌ها در زمان عرضۀ محصول عبارتند از:

Social live: لحظه‌های ارزشمند را به صورت زنده از Xperia Z1 بر روی Facebook پخش می‌کند و نظرات دوستانتان را درست بر روی صفحۀ نمایش نشان می‌دهد.

Info-eye™: عملکرد نوآورانۀ جستجوی تصویری که اطلاعات مرتبط با جاای دیدنی و مواردی مانند کتاب را تنها با ثبت عکس آنها از طریق دوربین ارائه می کند.Timeshift burst: هر بار بهترین عکس را می‌گیرد- Xperia Z1 در مدت ۲ ثانیه ۶۱ عکس می‌گیرد- یک ثانیه پیش از و یک ثانیه پس از فشردن دکمه شاتر- بنابراین می‌توانید در بین عکس‌های قبلی و بعدی برای پیدا کردن عکس بی‌نقص پیمایش کنید.AR effect: با استفاده از فناوری واقعیت افزودۀ SmartARTMاز Sony از منتخبی از تصاویر جالب و انیمیشن‌های سفارشی برای خلق تصویر استفاده می‌کند.

این تجربه با اکوسیستمی قدرتمند حاصل از مشارکت‌های گذشته، حال حاضر و آینده با برنامه‌نویسانی که برای تولید برنامه‌های کاربردی دربین Xperia کار می‌کنند، تقویت می‌شود. برنامه‌های بسیار زیاد دیگری نیز پس از عرضۀ این گوشی از طریق فروشگاه پیشنهادات Sony Select در دسترس خواهد بود.

Xperia Z1 همچنین تمامی ویژگی‌هایی را که مصرف‌کنندگان از یک تلفن هوشمند Sony می‌توانند انتظار داشته باشند، دارد. شکل ظاهری خیره‌کنندۀ آن طراحی تحسین شدۀ OmniBalance متعلق به Sony را با مواد ممتاز و مهندسی دقیق در تلفن هوشمندی باریک، ضد آب و مقاوم در برابر گرد و غبار (IP55 و IP58) تلفیق می‌کند. قاب آلومینیومی یک‌تکه پیوسته به همراه شیشۀ آبدیده در پشت و جلوی دستگاه زیبایی و دوام را تضمین کرده و همچنین تجربۀ مشاهده‌ای همسان را در تمامی زوایا ارائه می‌نماید.

Xperia Z1 مجهز به پردازشگر Qualcomm® Snapdragon™ 800 ۲٫۲ گیگاهرتزی با CPU چهار هسته‌ای با 4G LTE یکپارچه شده به منظور ارائۀ تجربه‌ای یکپارچه از سرگرمی‌های متصل، عملکرد باتری پیشرو در صنعت و سرعتی شگفت‌آور، می باشد. پردازشگر Qualcomm Snapdragon 800 دارای جدیدترین پردازشگر گرافیکی (GPU) و ISP دوگانه برای گرافیک‌های حیرت‌انگیز، بازی‌های سه بعدی و فیلم‌ها می‌باشد.

Xperia Z1 همچنین برای داشتن عملکرد بالای باتری به یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است. حالت Battery STAMINA از Sony به منظور صرفه‌جویی در انرژی در زمانی که به عملکردها نازی ندارید به طور خودکار آنها را خاموش می‌کند و وقتی به آنها نیاز داشتید دوباره آنها را روشن می‌کند.

Xperia Z1 همچنین دارای برنامۀ کاربردی جدیدی با نام TrackIDTM TV۵ است که تجربۀ تماشای تلویزیون شما را ارتقا می‌دهد. این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات برنامه‌های تلویزیونی پخش شده شامل بازیگران و عوامل، بیوگرافی، فیلموگرافی یا توییت‌های مرتبط با آن برنامه را جستجو، مشاهده و اشتراک‌گذاری کنند.
Xperia Z1 از سپتامبر ۲۰۱۳ در بازارهای جهان عرضه می‌شود.

منبع : ایلنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا