تکنولوژی

گوشی ۲۰ مگاپیکسلی جدید سونی

شرکت سونی امروز گوشی Xperia Z1 را معرفی کرده است. هنوز نمی‌توانیم دقیق بگوییم این گوشی چه گونه است آما آنچه سونی امروز به ما اعلام کرده شامل این موارد است: 

 
– این گوشی مبتنی بر اندروید و ضد آب (‌همانند سایر گوشی‌های سری Z ) 
– عملکردی هم تراز با دوربین‌ّای کامپکت دیجیتالی با حس‌گر ۲۰.۷ مگاپیکسلی! 
– دارای تکنولوژی صفحه نمایش TRILUMINOS و  X-Reality

 و دهها قابلیت  دیگر. 
کونیما سوزوکی رییس و مدیر ارشد اجرایی سونی موبایل ظاهرا خیلی نتیجه کار راضی است به طوری که گفته است:” ما با این محصول استاندارد جدیدی برای تلفن‌های هوشمند ممتاز وضع می‌کنیم.”
اما آنچه از مهمترین شاخصه این دوربین ( به نسبت محصولات سری Z ) نظر همه را جلب کرده دوربین ۲۰ مگاپیکسلی آن است. سونی گفته است که لنز این موبایل که زاویه ۲۷ میلی‌متری و دیافراگم باز f2.0 و حس‌گر عکس CMOS سفارشی بزرگ از نوع 1/2.3  و موتور پردازش عکس BIONZ است برنده جایزه G ( که البته ما نمی‌دونیم چه جایزه‌ای است) شده است.
سونی تاکید دارد که تلفیق این فناوری‌ها  دوربین این موبایل را از عملکردهای دوربین‌ّهای دیجیتال معمولی فراتر می‌برد.سونی همچنین تاکید می‌کند که کیفیت عکس Xpe
ria Z1 در بین تمامی تلفن‌های هوشمند بهتر است.
سونی همچنین اعلام کرده یکسری برنامه کاربردی نیز همزمان با عرضه این محصول ارایه می‌شوند. این برنامه‌ها عبارتند از : 
Social live  که قرار است ظاهرا تصاویر را به صورت زنده روی فیس‌بوک پخش کند و نظرات دوستان را درست روی صفحه نمایش نشان دهد.
Info – eye : جست وجوی تصویری که اطلاعات مرتبط با جاهای دیدنی و مواردی مانند کتاب را تنها با ثبت  عکس آن‌ها از طریق دوربین موبایل ارایه می‌دهد.
Timeshift burst : این گوشی در مدت ۲ ثانیه می‌تواند ۶۱ عکس بگیرد. – یک ثانیه پیش و یک ثانیه پس از فشردن دگمه شاتر – پس می‌توانید در بین عکس‌های قبلی و بعدی بهترین را انتخاب کنید.
 AR effect:  استفاده از فناوری واقعیت افزوده که از منتخبی از تصاویر و انیمشین‌های سفارشی برای خلق تصاویر استفاده می‌کند.
Xperia Z1 ضد آب و مقاوم در برابر گرد وغبار است. یک قاب آلومینیومی یک تکه پیوسته به همرها شیشه آب‌دیده در پشت و جلوی دستگاه و تجربه مشاهده همسان صفحه موبایل از تمامی زوایا نیز از دیگر ویژگی‌های این دستگاه است. 
این گوشی مجهز به پردازشگرQualcomm Snapdragon 800  ، 2.2 ‘گیگاهرتزی با CPU چهارهسته‌ای که برای شبکه نسل چهارم 4G LTE یکپارچه شده و همچنین دارای جدیدترین پردازشگر گرافیکی (GPU) و ISP دوگانه برای پردازش گرافیک‌های حیرت‌انگیز و یا اجرای بازی‌های سه بعدی و فیلم‌هاست.
Xperia Z1 مجهز به یک باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپری است و از حالت Battery Stamina به منظور صرفه جویی در انرژی در زمانی که به عملکردها نیازی نیست بهره می‌برد.
این گوشی همچنین یک سرویس رایانش ابری به نام PlayMemories Online۲  
را هم پشتیبانی می‌کند که با استفاده از آن می‌توان تمامی عکسها را بدون محدودیت فضای ذخیره سازی به اینترنت آپلود کرد. 
Xperia Z1 همچنین دارای برنامۀ کاربردی جدیدی با نام TrackIDTM TV۵ است که تجربۀ تماشای تلویزیون شما را ارتقا می‌دهد.  این برنامه به کاربران اجازه می‌دهد اطلاعات برنامه‌های تلویزیونی پخش شده شامل بازیگران و عوامل، بیوگرافی، فیلموگرافی یا توییت‌های مرتبط با آن برنامه را جستجو، مشاهده و اشتراک‌گذاری کنند. 
 
 
 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا