تکنولوژی

جستجوگر صوتی گوگل در راه است

 

شرکت گوگل قصد دارد قابلیت جدیدی را به محصولات خود بیفزاید که کاربران به کمک آن می‏‌توانند با فرمان‏‌های صوتی به جستجوی اطلاعات مورد نیاز خود بپردازند.
کاربران محصولات مختلف گوگل مثل جی میل، گوگل کالندر و گوگل پلاس به‌زودی خواهند توانست با فرمان‏‌های صوتی اطلاعات مورد نیاز خود را از میان سایر اطلاعاتشان که در فضای این محصولات ذخیره شده است، جستجو کنند. این قابلیت پیش از این از طریق دستیار مجازی معروف به Google Now که بر روی ابزارهای اندرویدی و تحت آی او اس اپل قابل اجرا بود، عرضه شده بود.
روی لیونی، یکی از مدیران محصول در بخش جستجوی گوگل که این خبر را از طریق وبلاگ رسمی گوگل منتشر کرده است، گفته این غول جستجوگر قصد دارد به‌زودی این قابلیت را بر روی رایانه‏‌های دسکتاپی و ابزارهای همراه مختلف عرضه کند. کاربران برای استفاده از این قابلیت فقط کافی است سوال مورد نظر خود را به صورت صوتی بپرسند و دیگر نیازی به تایپ کردن آن نیست. مثلاً کاربران می‏‌توانند زمان پرواز خود را به صورت شفاهی بپرسند و گوگل نیز با جستجو در میان اطلاعات شخصی آنها که در جی میل، گوگل پلاس یا گوگل کالندر ذخیره شده است، زمان دقیق پرواز را پیدا می‏‌کند و به اطلاع آنها می‌‏رساند.
بر اساس این گزارش، شرکت گوگل اطلاعات شخصی کاربر را از طریق یک ارتباط امن و رمزگذاری‏‌شده به وی منتقل می‏‌کند. ویژگی دیگر این جستجوگرهای صوتی این است که کاربر فقط زمانی می‌‏تواند این اطلاعات را درخواست کند که با حساب کاربری خود وارد محصولات گوگل شده باشد. شرط دیگر استفاده از این قابلیت این است که کاربر درخواست خود را فقط باید با صدای خودش اعلام کند.

منبع : همکاران سیستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا