تکنولوژی

مایکروسافت نگران ترامپ نیست

بعضی از رؤسای شرکت‌ها از پیامدهای توییت 6 صبح رئیس جمهور جدید ایالات متحده که آنها را متهم به کم کاری در جهت حفظ اشتغال در این کشور کرده، احساس نگرانی می‌کنند.

با این وجود، “Satya Nadella” از جایگاه والای کارآفرینی شرکت مایکروسافت در این خصوص اطمینان کافی دارد.

Nadella در مصاحبه با CNNTech در جریان کنفرانس DLD روز دوشنبه در شهر مونیخ اعلام کرد: “ما یک کمپانی آمریکایی هستیم که در سرتاسر جهان فعالیت داریم و اکثر استخدام نیروی ما در خاک ایالات متحده صورت میگیرد. در حال حاضر شرکت ما موفق به ایجاد شغل‌های پر درآمد بسایر زیادی در آمریکا شده است.”

طبق اظهارات مایکروسافت، این شرکت در حال حاضر 113 هزار کارمند را در سراسر دنیا به خدمت گرفته که بیش از 64 هزار نفر از این افراد در ایالات متحده کار می‌کنند و اکثرا در ایالت واشنگتن مشغول به فعالیت هستند.

جلسه ترامپ و رؤسای سیلیکون ولی

ترامپ چند هفته بعد از پیروزی در انتخابات جلسه‌ای را با حضور مدیران ارشد بزرگترین شرکتهای تکنولوژی در آمریکا برگزار کرد. مدیرانی که عمدتا تا قبل از آن یا از رقیب او حمایت کرده‌ بودند یا به انتقاد مستقیم از ترامپ پرداخته بودند. اما پیروزی ترامپ رفتار ‌آنان را تغییر داد. پس از پیروزی انتخاباتی ترامپ، کمپانی‌ها نیز تمایل بیشتری به استخدام نیروی انسانی بیشتری در خاک آمریکا پیدا کرده‌اند. حتی کمپانی‌هایی از جمله آمازون بیانیه‌ای سراسری درباره جذب افراد در بخش‌های مختلف این شرکت منتشر کرده است که به نظر می‌رسد ارتباط مستقیمی با پیروزی ترامپ در انتخابات داشته باشد.

اما Nadella معتقد است که روی کار آمدن ترامپ تاثیری در سیاست‌های شرکت مایکروسافت نخواهد داشت.

” هر اتفاقی که بیفتد، به عنوان یک کمپانی آمریکایی که در این کشور فعالیت‌های متعهدانه داشته و به عنوان شرکتی چند ملیتی که در کشورهای مختلف جهان فعالیت می‌کند، تلاش‌های همیشگی خود را با دوبرابر ظرفیت همیشگی انجام خواهیم داد.”

ترامپ عمدتا از اکانت توییتر جهت مورد خطاب قرار دادن  و انتقاد کردن از فعالان بخش‌های مختلف از جمله صنعت خودروسازی و صنعت هوایی استفاده کرده است. تاکنون صنعت تکنولوژی بیشتر از بقیه صنایع در امان بوده است.

مرتبط : ترامپ میگوید اپل را مجبور به تولید آیفون در داخل آمریکا می‌کند

“John Legere” مدیر عامل شرکت T-Mobile در مصاحبه‌ اخیرش در جریان نمایشگاه CES گفت: ” کمپانی‌ها و مدیران آنها بایستی استراتژی‌های توییتری خاصی برای مقابله با توییت‌های دوناد ترامپ داشته باشند.”

“Dennis Woodside” مدیر عامل ارشد Dropbox در حاشیه کنفرانس DLB اینگونه توضیح داد: ” احتمالا خطاب مستقیم ترامپ به نام شرکت‌ها دلیل اصلی سکوت اکثر مدیران شرکت‌ها شده است، بنابراین ما نیز سکوت می‌کنیم.” اما او عمل به توصیه‌های Legere برای تمامی شرکت‌ها ضروری دانست.

Woodside خطاب به حضار جمع: ” شاید خنده دار به نظر می‌آید اما کاملا حقیقت دارد. دقیقا نمی‌دانم چه نوع استراتژی مد نظر است اما شک ندارم که هیچ یک از شما تمایلی به گرفتارشدن در طوفان‌های توییتری دونالد ترامپ ندارید”

 

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا