تکنولوژی

ردیاب هوشمند Magpie

Magpie دستگاهی جدید با هدفی ساده است: کمک در جهت یافتن گمشده‌ها. این ردیاب جی‌پی‌اس هوشمند که اندازه آن تنها یک اینج است، به اپلیکیشنی که بر روی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل اندروید یا آی‌اواس قابل اجرا است، متصل می‌شود. این دستگاه کوچک ضد آب را می‌توان به هر وسیله‌ای از جمله دسته‌کلید، کیف پول، لپتاپ، قلاده حیوانات و حتی کیف مدرسه کودکان متصل کرد.

در حال حاضر ردیاب‌های جی‌پی‌اس متعددی در بازار وجود دارند که از نظر سایز و کارایی به Magpie شباهت زیادی دارند. اما آنچه که این دستگاه را از بقیه رقبا متمایز می‌کند، پشتیبانی از سیم‌کارت است. این یعنی در استفاده از Magpie هیچ محدودیتی وجود ندارد و هرجایی که شبکه تلفن همراه وجود داشته باشد، این دستگاه نیز عمل خواهد کرد.

در اینجا می‌توانید تصاویر و اطلاعات بیشتری از این وسیله را مشاهده کنید.

Magpie توسط چهار جوان و در حومه شهر نیویورک تولید شده است. هدف، ساخت این وسیله‌ای است که بتوان در هر موقعیتی آن را ردیابی کرد.

این دستگاه توسط استارت‌آپ نیویورکیHuman Ventures  پشتیبانی مالی می‌شود. این شرکت از زمان آغاز فروش این دستگاه (30 می) موفق به کسب 45.851 دلار سرمایه شده است. درآمد پیش‌بینی شده برای این مدت 10 هزار دلار بود.

خود دستگاه رایگان عرضه می‌شود اما برای استفاده از سرویس ردیابی این شرکت بایستی ماهانه 5 دلار پرداخت کنید. بنابراین با پرداخت 60 دلار می‌توانید به مدت 1 سال از این ردیاب استفاده کنید. شرکت اعلام کرده که علاقه‌مندان برای حمایت از پروژه تولید این محصول و با پرداخت حداقل 5 دلار در وبسایت Kickstar، می‌توانند این ردیاب هوشمند را در آینده دریافت کنند. این کمپانی اعلام کرده افرادی که برای حمایت از این پروژه مبلغی واریز کرده‌اند تا فوریه 2018 ردیاب خود را دریافت خواهند کرد.

گیره‌های طراحی شده برای این دستگاه امکان اتصال آن را به هر وسیله‌ای می‌دهد. حتی می‌توانید Magpie را به زیپ بیرونی کیف خود متصل کنید و یا به راحتی دررون چمدان قرار دهید.

Magpie را می‌توان مستقیما به قلاده سگ خود متصل کنید تا همواره از موقعیت و وضعیت او باخبر باشید.

ردیاب‌های جی‌پی‌اس که از بلوتوث استفاده می‌کنند، تنها در یک محدود‌ی به‌خصوص و نزدیک به تلفن همراه شما کار می‌کنند اما از آنجایی که این دستگاه از سیم کارت بهره می‌برد، حتی اگر در یک کشور دیگر حضور داشته باشید، بازهم می‌توانید Magpie خود را ردیابی کنید. بنابراین هنگام استفاده از این ردیاب هیچ محدوده معینی وجود نخواهد داشت.

ردیاب Magpie با اتصال به درگاه یو‌اس‌بی شارژمی‌شود اما طبق گفته‌های شرکت، هر مرتبه شارژ این دستگاه برای 3 ماه استفاده از آن کافی خواهد بود.

Magpie به سیستم شتاب سنج نیز مجهز است. بنابراین زمانی که آن را به کیف یا دوچرخه فرزندنتان متصل کنید، در صورت حرکت آنها، به‌وسیله ناتیفیکیشن‌ مطلع خواهید شد.

این ردیاب امکان تعریف منطقه امن را نیز به شما می‌دهد. زمانی که فرزند شما منطقه امن را ترک کند، اپلیکیشن Magpie به شما هشدار خواهد داد.

یک ویژگی جالب دیگر اینکه در صورتی که فرزندانتان به شما نیاز داشته باشند، با فشار دادن ردیاب تلفن همراه شما شروع به زنگ زدن خواهد کرد، حتی اگر گوشیتان را بر روی حال بی‌صدا قرار داده باشید.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا