شبکه‌های اجتماعی

ردیاب جت شخصی ایلان ماسک به تردز پیوست؛ هدف بعدی مارک زاکربرگ

جک سوییی، مالک حساب کاربری @ElonJet در توییتر که مسیرهای پروازی جت شخصی ایلان ماسک را ردیابی می‌کرد و با تصاحب این شبکه اجتماعی توسط ماسک، مسدود شد؛ اکنون به تردز پیوسته و پروژه ردیابی خود را در این اپلیکیشن دنبال می‌کند.

اکانت سویینی تحت عنوان @elonmusksjet ثبت شده و تا ساعاتی پیش نیز تعداد دنبال‌کنندگان آن از مرز ۸۰ هزار نفر نیز عبور کرد. این دانشجو، در دومین پست خود در این شبکه اجتماع، مارک زاکربرگ مدیرعامل متا را خطاب قرار داد و از وی پرسید که آیا می‌تواند در این پلتفرم بماند و فعالیت کند یا خیر.

با این حال، هنوز سویینی در اکانت تردز خود، اطلاعات زنده‌ای منتشر نکرده اما چند وقتی است که او حرکات جت مارک زاکربرگ را دنبال و در اکانت‌های خود در فیسبوک و اینستاگرام منتشر می‌کند.

به نظر می‌رسد که اکانت سویینی در اینستاگرام و تردز طی روزهای اخیر، به حالت تعلیق درآمد و سپس بازیابی شد. اگر خاطرتان باشد ایلان ماسک در دسامبر سال گذشته، اکانت توییتر ElonJEt را به حلت تعلیق درآورد و مدعی شد که این ردیابی، می‌تواند تهدیدی برای امنیت شخصی وی باشد.

سویینی همچینین چندین اکانت را در شبکه‌های اجتماعی دیگر همانند فیسبوک، اینستاگرام و بلواسکای مدیریت می‌کند که در آنها، اطلاعات مسیرهای پروازی جت‌های شخصی افراد سرشناسی همچون بیل گیتس، دونالد ترامپ، جف بزوس و کیم کارداشیان منتشر می‌شود.

قبل از آنکه اکانت سویینی در توییتر تعلیق شود، ایلان ماسک به وی پیشنهاد داد تا در ازای دریافت ۵ هزار دلار، اکانت ردیابی خود را حذف کند. وی نیز از ماسک خواست که رقم این پیشنهاد را به ۵۰ هزار دلار افزایش دهد و شرایط کار وی به عنوان کارآموز را قبل کند.

ایلان ماسک در پی تعلیق حساب سویینی در توییتر نوشت: هر اکانتی که موقعیت مکانی لحظه‌ای افراد را دریافت کند، تعلیق خواهد شد زیرا این اقدام، امنیت فیزیکی افراد را به خطر می‌اندازد.

با این حال، به نظر می‌رسد که سویینی با خطاب قرار دادن زاکربرگ، قصد دارد تا وی را به عنوان سوژه ردیابی بعدی خود انتخاب کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا