تکنولوژی

شرکت Vertu به‌زودی تعطیل می‌شود

کسانی که به شهر لاس وگاس آمریکا سفر کرده‌اند و در هتل وین (Wynn) اقامت داشته‌اند، احتمالا از فروشگاه موبایل داخل این هتل هم بازدید کرده‌ و در آخر به‌این نتیجه رسیده‌اند که کدام انسان عاقلی حاضر است 25 هزار دلار برای خرید یک اسمارت‌فون ناقابل صرف کند. این فروشگاه در اصل به شرکت ورتو (Vertu) که یکی از برندهای لوکس اسمارت‌فون در دنیا است، تعلق دارد که متاسفانه باخبر شدیم به‌دلیل کسری 128 میلیون پوندی قرار است به‌زودی تعطیل شود.

از آنجایی که اسمارت‌فون‌های شرکت ورتو بسیار گران‌قیمت هستند، ما هم خیلی علاقه‌ای به نقد و بررسی آنها نداشته‌ایم و فقط زمانی که شرکت سیستم‌عامل خود را از نوکیا به اندروید تغییر داد، خبر آن را منتشر کردیم. با اینکه بدنه گوشی‌های شرکت ورتو از سنگ‌ها و فلزهای گران‌قیمت ساخته شده‌اند، اما مشخصات فنی آنها خیلی چنگی به‌دل نمی‌زنند. برای مثال زمانی که سیستم‌عامل محصولات شرکت به اندروید تغییر کرد، گوشی مدل Ti این شرکت که حدود 10 هزار دلار قیمت داشت، تنها از یک پردازشگر دوهسته‌ای و 1 گیگابایت حافظه رام بهره می‌برد. برای کاربران اندرویدی معمولی، پرداخت 10 هزار دلار برای چنین اسمارت‌فون ضعیفی کار بسیار احمقانه‌ای است، اما از نظر بسیاری از سرمایه‌داران میلیاردر حقیقتا این مسائل خیلی اهمیت ندارند.

به‌هرحال شرکت ورتو به‌زودی از از میان ما خواهد رفت و اگر کسی را می‌شناسید که مایل است گوشی‌های لوکس و گران قیمت خریداری کند، بهتر است از او بخواهید که دیگر سراغ محصولات شرکت ورتو را نگیرد.

منبع : آی‌تی‌ایران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا