تکنولوژی

بهترین استارتاپ‌های غذایی در ایران

همه ما از علاقه شدید مردم به بخش غذایی مطلع هستیم. می‌گویند این تنها صنعتی در ایران است که شکست و عدم موفقیتی در آن وجود ندارد. طی یکی دو سال اخیر و به خصوص با توسعه اینترنت موبایل شاهد حضور استارتاپ‌هایی در صنایع غذایی در ایران هستیم که هرکدام خلاقیت یا ارزش جدیدی را ایجاد کرده‌اند. برای آشنایی بهتر با این استارتاپ‌ها که بسیاری از آنها در ماه‌های اولیه رشد خود هستند تعدادی از شاخص‌ترین‌شان را در زیر معرفی می‌کنیم.  

 

ایزی پز

آشپزی کردن وقتی آسان می‌شود که شما دو چیز در اختیار داشته باشید. اول مواد  اولیه و دوم دستورالعمل پخت. استارتاپ ایزی پز بر اساس این ایده است که میتوانید از روی سایت دستورپخت و مواد اولیه را ( که در یک بسته بندی جالب به شما تحویل می‌شود) گرفته و سپس آستین‌ها را برای پخت یک غذا بالا بزنید. گزارش آی تی ایران از ایزی‌پز را اینجا ببینید

نکته اصلی این است که عمدتا غذاهایی را روی سایت این استارتاپ پیدا می‌کنید که احتمالا تا به حال درست نکرده‌اید یا حتی نشنیده‌اید ( مثلا پاستا روتلینی کسرول یا اسلاپی جو)  پس تجربه یاد گرفتن یک غذای جدید هم به این موضوع اضافه می‌شود که نیاز به خرید زیاد مواد اولیه ندارید چراکه مواد اولیه کاملا به اندازه به شما تحویل می‌شود. نکته‌ای که ایزی پز را در صدر سایت‌های آنلاین غذایی مورد علاقه ما قرار میدهد این است که این استارتاپ هدف اش را تهیه غذای سالم برای خانواده‌های ایرانی قرار داده که به علت مشغله زیاد وقت برای آشپزی و پخت غذای سالم ندارند.

ایزی پز هر هفته منوی خودش را عوض میکند و به همین دلیل می‌توانید پخت غذاهای متنوعی را با آن تجربه کنید. ایزی پز فعلا فقط در تهران کار میکند.

 

دلیون

دلیون یک سرویس سفارش صبحانه آنلاین است . در مورد دلیون اینجا به طور کامل توضیح داده‌ایم اما خیلی خلاصه بگوییم که این استارتاپی است که اپلیکیشن‌های اندروید و iOS دارد که از طریق آن به راحتی میتوانید سفارش یک صبحانه هیجان انگیز به همراه نوشیدنی ( قهوه را داغ سرور میکنند ) بدهید.

نکته اصلی این است که دلیون روی روند آماده سازی تا بسته بندی صبحانه نظارت کامل دارد و این یعنی صبحانه را به جای دیگری سفارش نمیدهد بلکه خودش درست می‌کند. دلیون فعلا در مناطق محدودی در تهران سفارش می‌پذیرد.

 

بامارو

بامارو یک پلتفرم هوشمند سفارش است که به شما اجازه می‌دهد از طریق اپلیکیشن موبایل قبل از ‌آنکه به یک کافه برسید سفارش بیرون بر بدهید تا معطل نشوید. ایده این استارتاپ خریدن زمان است .

شما میتوانید به سادگی و در سریع‌ترین زمان ممکن نوشیدنی، کیک، غذا، سالاد یا … را از منو سفارش دهید، زمان رسیدن به کافه را معین کنید و پرداخت را با همان موبایل انجام دهید و موقع رسیدن به کافه سفارش را سریع تحویل بگیرید.

 

کافه یاب

کافه یاب یک مرجع معرفی و  اطلاع رسانی کافه‌های ایران است . اطلاعات و عکسهای بسیاری از کافه‌های دنج تهران را که احتمالا اسمش را نشنیده‌اید میتوانید دراین سایت بیابید. اطلاعات بسیار جزیی و خاص از کافه‌ها مثل داشتن جای شارژر، انتخاب موزیک ( توسط مشتریان) و اطلاعات عمومی مثل مناسب برای قرارهای دونفره و کارت‌خوان و جای پارک هم در اطلاعات هرکافه در این سایت قابل دستیابی است.

کافه یاب دارای اپلیکیشن‌های اندروید و iOS هم هست. کافه یاب حتی اطلاع رسانی از کافه‌های در حال افتتاح یا رویدادهای مربوط به کافه‌ها را هم در خود جای داده تا مرجع کافه‌های تهران باشد.

 

مامان پز

در مورد مامان پز حتما خوانده‌اید یا شنیده‌اید. چون نشریات و رسانه‌های مختلف آنقدر در مورد مامان پز و شیوه کار آن نوشته‌اند که این استارتاپ را می‌توان مشهورترین استارتاپ غذایی ایران به حساب آورد. به طور خلاصه اینکه اگر غذای خانگی می‌خواهید که توسط مامان‌های واقعی تهیه شده باشد این سایت همان جایی است که باید از آن سفارش دهید.

نکته منفی اینکه باید تا قبل از ساعت 6  روز قبل سفارش غذا را در سایت انجام دهید. بسته‌بندی غذاها البته شما را ممکن است به یاد مادربزرگتان بیندازد اما واقعا جالب و دوست داشتنی است. مامان پز هم نسخه اندروید وهم iOS دارد.

 

کورتادو

اگر صاحب کافه هستید کورتادو مناسب شماست. کورتادو یک نرم افزار مدیریت کافه است که به کافه ها این امکان را می دهد که کلیه کارهای روزانه خود را به صورت کاملا پویا مدیریت کنند . همچنین این برنامه یک زیر ساخت کامل جهت جذب و حفظ مشتری است .

 

فیدیلیو

فیدیلیو یک بانک اطلاعات رستوران و کافه و … است. یکی از بهترین سایتهای مرجع رستوران که اطلاعات کاملی از منوهای رستورانهای مختلف را میتوانید در آ‌ن بیابید. همچنین نقدهای بسیاری از کاربران را میتوان درباره رستوران‌ها، غذاها و … در این سایت پیدا کرد.

 

چیلیوری.زودفود.ریحون

این سه استارتاپ را قطعا می‌شناسید. اگر به دنبال سفارش غذای آنلاین مرسوم هستید طبیعتا این سه گزینه پیش روی شماست. هر سه شرکت هم نسبتا شبیه هم هستند و در فیلد خودشان خوب کار کرده‌اند و رقابت نزدیکی هم با هم دارند. هر سه شرکت مدل‌های مختلف تخفیف روی غذا را به مشتریان ارایه می‌دهند.

 

منبع : آی تی ایران

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا