استارتاپایران

چیلیوری رسما به فعالیت خود پایان داد

کرونا همچنان از استارتاپ‌های ایرانی قربانی می‌گیرد

مدیر عامل چیلیوری ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای رسما پایان فعالیت این پلتفرم سفارش غذای آنلاین را اعلام کرد. با اعلام این خبر، چیلیوری هم رسما به لیست استارتاپ‌های قربانی ویروس کرونا در ایران اضافه شد.

علیرضا صادقیان، مدیرعامل چیلیوری با اعلام این خبر در توییتر نوشت: «چیلیوری با همه خوبیها و بدیهایش، با همه خاطراتش، با همه زحماتی که صدها نفر طی 4.5 سال برایش کشیده بودند به پایان رسید. از همه همکارانی که طی این سالها، خصوصا در سال 98 و در اوج سختیها برای چیلیوری زحمت کشیدند سپاسگزارم.

قطعا شخص من بدون اشتباه نبودم و مسئولیت این شکست را به عنوان مدیرعامل می پذیرم. چیلیوری برای من درسهای بسیار بزرگی داشت که قطعا در آینده چراغ راه موفقیت خواهد بود.»

پایان فعالیت چیلیوری

در بیانیه چیلیوری به آغاز بحران کرونا در کشور و افت سفارش 70 درصدی این پلتفرم اشاره شده که در پی آن چیلیوری مجبور شده مذاکره برای جذب سرمایه جدید را به پایان این شرایط موکول کند.

چیلیوری همچنین در این بیانیه به تلاش این مجموعه برای خنثی سازی اقدامات انحصارگرایانه رقبا طی دو سال اخیر اشاره کرده است که این مسئله نی به نوبه خود موجب شده این شرکت بخش زیادی از انرژی و هزینه خود را صرف رقابت در این بخش کند.

چند ماه پیش چیلیوری از اسنپ فود به دلیل ایجاد انحصار در بازار سفارش غذای آنلاین به شورای رقابت شکایت کرده بود و حتی موفق شد اسنپ فود را نیز محکوم کند. اما به نظر می‌رسد با وجود این حکم و پیروزی چیلیوری، این پلتفرم قادر به ادامه فعالیت حداقل در شرایط فعلی نیست.

لازم به ذکر است این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که دیجی‌کالا اخیرا به سرمایه‌گذاری در چیلیوری ابراز تمایل کرده و حتی مذاکراتی نیز در این زمینه انجام گرفته بود.

 

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. یک سوالی هست که در اظهارات ایشان اشاره ای به آن نشد. من و شاید بسیاری دیگر در پروفایل مان موجودی نقدی داشتیم که برای خرید بجای پرداخت آنلاین از موجودی کسر میشد. آن موجودی باقیمانده در حساب ها چه شد و چه برنامه ای برای پس دادن اش دارند؟

  2. متاسفم
    حیف که اوضاع اقتصادی و بهداشتی مملکت، رمقی برای چیلیوری و خیلی از استارتاپ ها باقی نذاشته. حیف

    آقا یا خانم ناشناسی که حرف از اشک تمساح می زنی. یکم از ذهن ات بیشتر کار بکش. باشه؟ فقط یکم بیشتر!

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا