اپل

اپل به دنبال معرفی محصولات جدید و متفاوت در سال 2020

در روزهایی که خبری از افشاگری‌های منابع خبری در خصوص محصولات جدید شرکت‌ها نبود، رویدادها و کنفرانس‌های رونمایی از دستگاه‌های جدید اپل، طرفداران این برند را شگفت‌زده می‌کرد. اما در طی سال‌های اخیر این رویه تغییر کرده و حتی چندین ماه قبل از رونمایی، اطلاعات زیادی از محصولات مورد انتظار به بیرون درز می‌کند.

امسال نیز (اگر کرونا اجازه دهد) شاهد برگزاری رویداد اختصاصی اپل در روزهای پایانی شهریور ماه خواهیم بود. مراسمی‌که قرار است در آن، نسل جدید محصولات این شرکت در معرض دید علاقه‌مندان قرار گیرند و در همین رابطه، جان پراسر، از تحلیلگران دنیای فناوری اطلاعات تازه‌ای را در رابطه با محصولات جدید اپل منتشر کرده است.

همانطور که مشاهده می‌کنید، وی تصویری را از طراحی گوشی آیفون 12 در توییتر منتشر کرده که با توجه به آن، می‌توان گفت که ناچ یا همان بریدگی بالای نمایشگر در این گوشی، باریک‌تر از آنچه در آیفون 10 و یا سری آیفون 11 دیده‌ایم، خواهد بود. در واقع، این طراحی نشان می‌دهد که اپل به دنبال تعبیه اسپیکر و همچنین میکروفون به قسمت بالایی ناچ و در دل حاشیه بالایی دستگاه است.

پراسر معتقد است که آیفون 12 از طراحی صاف‌تری به نسبت مدل‌های پیشین برخروردار خواهد بود؛ به نحوی که نمایی شبیه به آیپد جدید (یا حتی آیفون 4) را به خود خواهد گرفت. از طرفی دیگر، خبری از درگاه USB-C در این گوشی نخواهد بود.

اپل تا پایان سال، از چه محصولات جدیدی رونمایی خواهد کرد؟

اگرچه تولیدکنندگان گوشی‌های اندرویدی در طی یکی دو سال اخیر، دستگاه‌هایی مجهز به ناچ باریک‌تر را در مقایسه با گوشی‌های آیفون به بازار عرضه کرده‌اند اما در هیچ یک از این گوشی‌های اندرویدی، سیستم تشخیص چهره پیشرفته‌ای مشابه با آنچه در آیفون‌های جدید بکار رفته، تعبیه نشده و به تبع، کار آن‌ها برای کم کردن ابعاد ناچ به مراتب راحت‌تر بوده است.

با این حال، مراسم پیش روی اپل تنها به معرفی آیفون 12 خلاصه نخواهد شد و به احتمال فراوان، شاهد رونمایی از سری جدید آیپد پرو و مک بوک ایر نیز خواهم بود. همچنین، به گفته پراسرف اپل قصد دارد تا در ماه آینده میلادی، مک بوک پرو و ایرپاد جدید خود را به بازار عرضه کند.

اخیرا نیز یکی دیگر از منابع افشاگر خبری در توییتر با نام کاربری @Lovetodream از رونمایی سری جدید محصولاتی همچون ایرپاد، اپل تی وی، آی‌مک، مک بوک، مک بوک مینی، مک مینی، هومپاد، آیپد ایر و آیپد در سال جاری میلادی خبر داده است. اگرچه نمی‌توان به معرفی تمامی‌این محصولات دل خوش کرد، اما پیشتر برخی از پیش‌بینی‌های این کاربر به واقعیت تبدیل شد.

این کاربر توییتر همچنین در ادامه به اطلاعاتی که از منابع داخلی اپل گردآوری کرد، اشاره داشت و افزود که اپل امسال از یک دسته بازی‌های ویدیویی برای اجرای بازی‌های اپل آرکید رونمایی خواهد کرد. در توییت وی آمده که این دسته بازی، احتمالا در سال جاری و یا سال آینده میلادی به دست کاربران خواهد رسید.

همچنین، آیپد ایر مجهز به سنسور تعبیه شده در دل نمایشگر، مک بوک 12 اینچی مجهز به تراشه‌های شرکت ARM و ایرپاد جدید تحت عنوان ایرپاد ایکس نیز در فهرست محصولات مورد مورد انتظار برای رونمایی در سال 2020 مشاهده می‌شوند. این کاربر افزود که فرآیند تولید تراشه A14 که قرار بود در گوشی‌های سری آیفون 12 استفاده شوند، به تعویق افتاده است.

اگرچه در خوشبینانه‌ترین حالت هم رونمایی از تمامی‌این محصولات، کمی‌دور از ذهن به نظر می‌رسد اما دنیای فناوری مملو از شگفتی‌هایی است که امکان تحقق هر غیرممکنی را ممکن می‌سازد. بنابراین، باید منتظر ماند و دید که در طی ماه‌های پیش رو، چه اتفاقی خواهد افتاد.

منبع
Gizmodo

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا