ایرانموبایل

تخصیص۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای تولید گوشی هوشمند داخلی

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اعلام خبر راه‌اندازی سامانه رضایت‌سنجی از خدمات کارکنان دولت، از تخصیص۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای تولید گوشی همراه هوشمند داخلی خبر داد که برای ساخت یک‌ میلیون گوشی هدف‌گذاری شده است.

محمد خوانساری در ادامه برنامه‌های این سازمان در صنعت فاوا برای سال ۱۴۰۲ گفت: یکی از برنامه‌ها تولید گوشی هوشمند تلفن همراه داخلی است که امسال حداقل ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای آن در نظر گرفته شده و هدف‌گذاری ما ساخت یک‌ میلیون گوشی هوشمند است.

خوانساری افزود: همچنین حمایت‌هایی برای توسعه سیستم عامل داریم که منابعی برای آن لحاظ شده و شرکت‌هایی اعلام توانمندی کرده‌اند که در سال ۱۴۰۲ به سرانجام‌ خوبی خواهد رسید.

وی درباره بومی‌سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات هم توضیح داد: در ۱۶ سرفصل با ۴۳ موضوع اعلام شده است و شرکت‌های توانمند و علاقه‌مند برای فعالیت در این حوزه می‌توانند در جلسات مشترک وزارت اطلاعات و معاونت علمی وزارت صمت شرکت داشته باشند و برنامه خود را ارائه کرده و تعهداتی بدهند که چگونه می‌توانند این بومی‌سازی را انجام دهند و وزارت ارتباطات هم حمایت‌هایی در این زمینه خواهد داشت.

به گفته خوانساری، درباره توسعه فناوری هم هدف‌گذاری‌هایی از سوی وزارت ارتباطات صورت گرفته و دو اپراتور هوشمندسازی خواهند شد.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات با اشاره به برنامه مشترک معاونت فناوری و سازمان فناوری اطلاعات برای حمایت از کسب‌وکارها تصریح کرد: هزار میلیارد تومان منابع برای توسعه کسب‌وکارها در حوزه اقتصاد دیجیتال تخصیص داده شده است.

منبع
ایرنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا