هوش مصنوعی

هوش مصنوعی ChatGPT دوباره در دسترس کاربران ایتالیایی قرار گرفت

شرکت OpenAI اعلام کرد که ابزار هوش مصنوعی ChatGPT این شرکت بار دیگر در دسترس کاربران ایتالیایی قرار گرفته است.  

این شرکت اعلام کرد تصمیم فوق پس از رفع نگرانی‌ها و انطباق با مجموعه‌ای از شرایط اعلام‌شده از سوی مقامات ایتالیایی اتخاذ شد. نهاد Garante ایتالیا از OpenAI خواسته بود تا در ماه جاری میلادی به مشکلات این ابزار هوش مصنوعی رسیدگی کند تا ممنوعیت موقتی از این سرویس برداشته شود.  

این شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی به خبرگزاری اسوشیتد پرس گفت: ChatGPT بار دیگر در دسترس کاربرانمان در ایتالیا قرار گرفت. ما از بازگشت آنها بسیار خوشحالیم و خود را موظف به حفاظت از حریم خصوصی آنها می‌دانیم.

اگر خاطرتان باشد ایتالیا در ماه مارس امسال، ChatGPT را به دلیل برخی نگرانی‌های مربوط به استفاده از آن توسط کاربران ممنوع کرد. در بیانیه صادرشده از نهاد رگولاتوری ایتالیا آمده بود که این ممنوعیت به دلیل روش‌های آموزش این هوش مصنوعی و نقض قوانین محافظت از اطلاعات عمومی‌اتحادیه اروپا توسط OpenAI بوده است.  

در پی این مسائل، مقامات این کشور به OpenAI دستور دادند تا پردازش اطلاعات شخصی کاربران ایتالیایی را متوقف کند.

اوایل ماه جاری میلادی، نهاد Garante به این شرکت اعلام کرد تا جزییات مربوط به نحوه گردآوری اطلاعات و استفاده از آن برای آموزش به ChatGPT را به طور شفاف و دقیق شرح دهد.  

این نهاد همچنین از OpenAI خواست تا فرمی‌را ارائه دهند که بر اساس آن، کاربران اتحادیه اروپا بتوانند نسبت به استفاده از اطلاعاتشان برای تعلیم این هوش مصنوعی معترض شوند. اضافه کردن سیستم تشخیص سن نیز از دیگر موارد درخواستی این نهاد بود.  

شرکت OpenAI در ماه جاری میلادی، گزینه‌های حفاظت از حریم شخصی را به ChatGPT اضافه کرد. این تنظیمات جدید، به کاربران اجازه می‌دهد تا تاریخچه چت‌های خود را غیرفعال کنند که بدین ترتیب، OpenAI نمی‌تواند از این اطلاعات برای آموزش هوش مصنوعی خود استفاده کند.

طبق گزارش‌ها، اکنون کاربران در ایتالیا یک پیام پاپ‌اپ را در صفحه ChatGPT مشاهده خواهند کرد که می‌بایست سن خود را (۱۸ سال) تایید کنند. در صورتی که سنشان بین ۱۳ تا ۱۷ سال باشد، می‌بایست رضایت سرپرست خود را برای استفاده از این ابزار هوش مصنوعی داشته باشند.  

نهاد حفاظت از اطلاعات کاربران در ایتالیا در بیانیه‌ای اعلام کرد که از هرگونه اقدام صورت‌گرفته توسط OpenAI استقبال می‌کند. با این حال، از این شرکت خواسته دیگر موارد درخواستی از سوی Garante نیز مورد توجه قرار دهد.

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا