اپل

آیا اپل آی مک را با تراشه M2 به روز‌رسانی می‌کند؟

در چند ماه گذشته شایعاتی وجود داشته است که گویا اپل در حال روی چندین مک بوک جدید است و طبق گزارش‌های جدید، حداقل برخی از این مک‌ها، از جمله مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی جدید احتمالا به زودی معرفی خواهند شد. البته یک مک هم وجود دارد که شایعه‌ای در مورد آن وجود دارد و آن هم آی مک جدید است. جزئیات بیشتری در مورد برنامه‌های اپل برای دوست‌داران خرید مک بوک وجود دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم. آی مک رایانه رومیزی همه کاره اپل بوده و مطمئنا یکی از نمادین‌ترین محصولاتی است که این شرکت تاکنون معرفی کرده است.

پس از معرفی تراشه M1 در سال ۲۰۲۰ و آغاز انتقال به اپل سیلیکون با مک بوک ایر، مک بوک پرو ۱۳ اینچی و مک مینی، اپل در نهایت در سال ۲۰۲۱ هم یک آی مک باز طراحی شده را معرفی کرد که از تراشه M1 استفاده می‌کند. آی مک مجهز به تراشه M1 دارای صفحه نمایش ۲۴ اینچی 4.5K بوده و طراحی بسیار نازک‌تری هم دارد که به لطف کارایی تراشه M1 فراهم می‌شود. این کامپیوتر بسیار سریع‌تر از نسل قبلی خود مبتنی بر اینتل بوده و دارای وای فای ۶، پورت تاندربولت ۴ و اسپیکرهای مجهز به دالبی اتمز است. همچنین این کامپیوتر جدید در چندین مشابه با رنگ‌های آی مک G3 روانه بازار شده بود و می‌توانست برای خریداران هم عالی باشد.

آی مک جدید اپل

پس از عرضه آی مک M1، اپل تولید آی مک ۲۷ اینچی و همچنین آی مک بوک پرو را هم متوقف کرد. این شرکت برای جایگزینی نسخه بزرگ‌تر دسکتاپ خود، مک استودیو و استودیو دیسپلی را در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد. حال این سوال وجود دارد که آی مک M2 هم وجود خواهد داشت یا خیر. سال گذشته بود که اپل یک مک بوک ایر جدید معرفی کرده و مک بوک پرو ۱۳ اینچی را با تراشه M2 ارتقا داد. نسل دوم تراشه اپل سیلیکون ساخته شده برای مک می‌تواند عملکرد کاملا متفاوتی با نسل قبلی داشته و تفاوت بیشتری را با لپ تاپ‌های ویندوز رقم بزند.

از آن زمان تاکنون هم شرکت برنامه ریزی برای آوردن M2 و انواع قدرتمند آن به دستگاه‌های دیگر را شروع کرده است. از جمله آن می‌توانیم به مدل‌های گران‌تر مک بوک پرو، مک مینی، مک استودیو حتی اولین مک پرو با اپل سیلیکون اشاره کنیم. اوایل چند روز گذشته هم چندین منبع دریافتند که اواخر این هفته محصولات جدید مک برای علاقه‌مندان خرید مک بوک ارائه خواهد شد. لحظاتی بعد، یک مدل جدید مک بوک پرو منتشر نشده با نام A2779 در پایگاه داده لیست تجهیزات رادیویی کانادا منتشر شد. اما هنوز نکته مشابهی در مورد آی مک وجود ندارد. متاسفانه، کسانی که منتظر آی مک جدید هستند، ممکن است نیاز به صبر بیشتری داشته باشند.

 مک بوک های اپل
مک بوک های اپل

خرید مک بوک های جدید

در مارس ۲۰۲۲ هم گزارشی منتشر شد که اپل هیچ برنامه‌ای برای عرضه آی مک جدید و صفحه نمایش بزرگ‌تر وجود ندارد. در همان زمان، از منابع آگاه نیز شنیدیم که نسل بعدی آی مک تا سال ۲۰۲۳ معرفی نخواهد شد. پس از آن، بلومبرگ هم فاش شد که اپل ممکن است از تراشه M2‌ برای آی مک استفاده نکند. چرا که مهندسین این شرکت در حال توسعه یک تراشه جدید برای آن هستند. نسخه آپدیت شده کامپیوتر همه کاره اپل با تراشه M3 می‌تواند در برنامه بعدی این شرکت باشد. از آن‌جایی که M2 در ماه ژوئن سال گذشته معرفی شد، بعید به نظر می‌رسد که M3 جدید قبل از WWDC 2023 در ماه ژوئن معرفی شود.

به‌عبارت دیگر، انتظار نداشته باشید که یک آی مک جدید در نیمه ابتدایی سال ۲۰۲۳ داشته باشیم. به نظر می‌رسد که احتمال بیشتری وجود دارد تا آی مک M3 بین نیمه دوم سال ۲۰۲۳ و نیمه اول سال ۲۰۲۴ روانه بازار شود. در مورد سایر مک‌های جدید با تراشه M2، انتظار می‌رود که برخی از آن‌ها اواخر این هفته معرفی شوند و برخی از مدل‌ها برای خرید مک بوک هم احتمالا برای بهار یا تابستان در نظر گرفته شده است.

خرید محصولات اپل از طریق فروشگاه بازرگانی سیب

علاقه‌مندان برای خرید اپل واچ و خرید مک بوک در کنار محصولات دیگر اپل مانند سری آیفون ۱۴ می‌توانند به سایت بازرگانی سیب مراجعه کرده و با شرایط خرید اقساطی و نقدی آشنا شوند. خرید اقساطی برنامه ریزی مالی بهتر و بدون استرس را برای شما به همراه خواهد داشت.

در خرید اپل واچ و خرید مک بوک اقساطی باید ۴۰ درصد از مبلغ را به‌صورت پیش پرداخت ارائه کرده و مابقی را نیز در قالب اقساط ۳ الی ۱۲ ماه پرداخت کنید. پرداخت به این شیوه کمک می‌کند که نیازی به ارائه مبلغ نجومی برای محصولات گران قیمت اپل نداشته باشید. سری آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ اکنون پر فروش ترین گوشی‌های آیفون هستند که از طریق بازرگانی سیب قابل دریافت هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا