اپل

به‌روز رسانی iOS 17.3 در راه است

شرکت اپل اعلام کرده است که نسخه جدید از به روز رسانی سیستم عامل iOS 17.3، این هفته عرضه خواهد شد و قابلیت‌های جذاب مختلفی دارد. بسیاری از کاربران اپل انتظار داشتند که نسخه به روز رسانی 17.3 سیستم عامل آی‌او‌اس، اواخر ماه ژانویه عرضه شود اما اپل طی مصاحبه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که قرار است این نسخه را طی همین هفته معرفی کند.

قابلیت حفاظت از دستگاه‌های دزدیده شده

یکی از اصلی‌ترین امکانات اضافه شده به نسخه جدید آی‌او‌اس، قابلیت «حفاظت از آیفون‌های دزدیده شده» است. چندی قبل گزارشی در وال استریت ژورنال منتشر شد که نشان می‌داد هکرها چگونه می‌توانند با جاسوسی و دنبال کردن رمز عبور(passcodes ) آیفون، بعد از دزدیده شدن دستگاه آنها را باز کنند. بعد از انتشار این خبر، اپل اعلام کرد که به زودی قابلیت جدیدی به نام «حفاظت از دستگاه‌های دزدیده شده(Stolen Device Protection)» عرضه خواهد شد.

ماد یا حالت(Mode) «حفاظت از دستگاه‌های دزدیده شده»، در نسخه iOS 17.3 عرضه می‌شود و از دسترسی هکرها و دزدها به رمز عبور دستگاه، فعالسازی حالت «گم شده(Lost Mode)» و یا تغییر اپل آی دی کاربر جلوگیری می‌کند.

کاربران می‌توانند بعد از عرضه نسخه 17.3 به روز رسانی، این قابلیت کاربردی جدید را از طریق Settings > Face ID & Passcode and toggling on Stolen Device Protection فعال کنند.

تاریخ دقیق عرضه نسخه iOS 17.3

روز دقیق معرفی نسخه جدید iOS 17.3 هنوز اعلام نشده اما به احتمال زیاد دوشنبه یا سه شنبه همین هفته(22 یا 23 ژانویه) عرضه خواهد شد. می‌توانید از طریق مسیر  Settings > General > Software Update،  به محض عرضه این نسخه آن را دانلود و نصب کنید.

کاربران آیفون‌های 10 به بالا، آیپد( نسل ششم به بعد)، آیپد ایر(نسل سوم به بعد)، آیپد مینی( نسل پنجم به بعد)، آیپد پرو 12.9 اینچی( نسل دوم به بعد) و آیپد پرو 10.5 و 11 اینچی می‌توانند نسخه جدید 17.3 سیستم عامل آی‌او‌اس را روی دستگاه‌های خود نصب کنند.

منبع: forbes

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا