تکنولوژی

همه چیز درباره نسخه جدید به روز رسانی 17.3 iOS

نسخه به روز رسانی iOS 17.2 از سیستم عامل آی‌اواس، در دی ماه عرضه شد و حالا نسخه جدید 17.3 iOS نیز منتشر شده است. در نسخه 17.3 iOS، اصلی‌ترین قابلیت جدید معرفی شده «حفاظت از گوشی‌های دزدیده شده(Stolen Device Protection)» نام دارد و برای محافظت از داده‌ها و رمز عبور گوشی‌های آیفون دزدیده شده طراحی شده است.

در ادامه با دیگر جزئیات نسخه آی‌اواس 17.3 آشنا شوید.

قابلیت‌های جدید نسخه 17.3 iOS

تضمین حفاظت از دستگاه

مهم‌ترین قابلیت اضافه شده به نسخه جدید سیستم عامل آی‌اواس، قابلیت «حفاظت از گوشی های دزدیده شده(Stolen Device Protection)» است که بر اساس گفته شرکت اپل، مخصوص شرایطی طراحی شده که دزد گوشی توانسته به نوعی، به رمز ورود(Passcode) دستگاه دسترسی پیدا کرده و بعد آن را بدزدد.

مدتی پیش دو گزارشگر وال استریت ژورنال در مقاله‌ای، درباره جریان یافتن سبک متفاوتی از دزدی گوشی های آیفون هشدار دادند که درآن دزدان با حضور در مکان‌های شلوغ مانند رستوران‌ها و بارها، با جاسوسی از کاربرانی که آیفون در دست دارند، توانسته‌اند رمز عبور دستگاه‌های آنان را فهمیده و بعد اقدام به دزدی گوشی آن فرد می‌کنند. تا پیش از این، هر فردی با داشتن رمز عبور می‌توانست خیلی سریع رمز عبور اپل آی‌دی را تغییر داده و به داده‌های بانکی کاربر دسترسی پیدا کند.

اپل بعد از انتشار این گزارش اعلام کرد که به این مسئله رسیدگی خواهد کرد و حالا در نسخه 17.3 iOS، برای این مشکل راه حلی ارائه کرده است. سیستم قابلیت حفاظت از دستگاه‌های دزدیده شده به گونه‌ای است که می‌تواند هنگام دزدیده شدن آیفون، از دسترسی دزدان به رمز عبور جلوگیری کرده و تکنیک دزدی آنان را خنثی می‌کند.

اپل اعلام کرده:

  • برای دسترسی به پسوردهای ذخیره شده آیفون باید Face ID و Touch ID فعال شود.
  • برای تغییر تنظیمات موارد حساس و حیاتی دستگاه مانند رمز ورود اپل آی‌دی، قابلیت امنیتی جدیدی اضافه شده که بعد از فعال سازی قابلیت Stolen، کسی نمی تواند سریع آن را تغییر دهد مگر اینکه لوکیشن دستگاه، در مکان‌های آشنا مانند خانه یا محل کار باشد.

پلی لیست مشارکتی(تعاملی) اپل موزیک

قابلیت پلی لیست مشارکتی اپل موزیک اولین بار در نسخه بتا(آزمایشی)  iOS 17.2 به کاربران معرفی شد اما در نسخه اصلی وجود نداشت. اما حالا در نسخه 17.3 iOS شاهد بازگشت آن هستیم. در این قابلیت کاربر می‌تواند با همکاری و مشارکت افراد دیگر، نوعی پلی لیست اشتراکی بسازد و تمامی این افراد می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

در این قابلیت اعضای پلی لیست می‌توانند با اموجی به هر تِرک موسیقی واکنش نشان دهند.

استفاده از قابلیت ایرپلی(AirPlay) در هتل‌ها

استفاده از قابلیت ایرپلی داخل اتاق‌های هتل، یکی از قابلیت‌های جدید نسخه 17.3 iOS  است که اپل سال گذشته آن را معرفی کرد. در هتلی که دستگاه‌های صوتی و تصویری اتاق‌ها از قابلیت ایرپلی پشتیبانی می‌کنند، میهمانان می‌توانند با اسکن کد QR مخصوص، آیفون یا آیپد خود را به تلویزیون‌ها یا دیگر دستگاه‌های موجود در داخل اتاق متصل کنند.

طبق گفته اپل این قابلیت فعلا در چند هتل به خصوص قابل استفاده خواهد بود که یکی از آنها، هتل‌ها و ریزورت‌های شرکت IHG  است.

خرداد ماه امسال، شرکت ال جی- که اصلی‌ترین تامین کننده تلویزیون‌های هتلی محسوب می‌شود- اعلام کرد برای توسعه قابلیت جدید استفاده از ایرپلی، مدت‌ها است که با اپل مشارکت نزدیکی آغاز کرده است.

قابلیت‌های نسخه 17.3 iOS در یک نگاه

  • Stolen Device Protection

برای دسترسی به برخی از تنظیمات به خصوص دستگاه، صرفا فیس آی‌دی و تاچ‌آی‌دی هر دو باید به درستی تایید کنند که کاربر، صاحب اصلی دستگاه است و به این شیوه امنیت آیفون و آیپد افزایش پیدا می‌کند.

  • تاخیر امنیتی -Security Delay

برای تغییر تنظیمات مهم و حیاتی دستگاه ابتدا باید فیس آی‌دی و تاچ‌آی‌دی، هویت کاربر را تایید کرده و بعد وقفه‌ای 1 ساعته وجود دارد. در مرحله بعد، از طریق قابلیت تایید موفق بیومتریک(biometric authentication) ، فعالیت‌هایی نظیر تغییر رمز عبور اصلی دستگاه و رمز عبور اپل آی‌دی قابل انجام خواهد بود.

  • لاک اسکرین

والپیپر جدید Unity به منظور گرامیداشت ماه تاریخ و فرهنگ جامعه سیاهپوستان اضافه شده است.

  • موزیک

قابلیت ایجاد پلی لیست اشتراکی که کاربر می‌تواند با دعوت از دوستان خود، ترکیبی از تِرک‌های مورد علاقه خود و دیگران را ایجاد کند. هر عضوی از این پلی لیست می‌تواند نسبت به تِرک‌های موسیقی بازخورد خود را اموجی نشان داده، ترتیب آنها را تغییر دهد و یا آیتمی را حذف کند.

از دیگر تغییرات این نسخه به روز رسانی :

  • پشتیبانی از قابلیت ایرپلی در هتل‌ها که کاربر از طریق آن می‌تواند در برخی از هتل‌ها، آیفون یا آیپد خود را با ایرپلی به دستگاه‌های صوتی و تصویر داخل اتاق متصل کند.
  • بهینه سازی قابلیت تشخیص تصادف(تمامی مدل های آیفون 14 و 15)

منبع:9to5mac

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا