موبایل

رونمایی سامسونگ از گلگسی زد فلیپ ۴ و زد فولد ۴

سامسونگ ساعاتی پیش و در جریان کنفرانسی اختصاصی، از جدیدترین گوشی‌های هوشمند خود به نام گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ پرده برداشت.  

دو محصولی که نسل جدیدی از گوشی‌های تاشوی این شرکت به شمار می‌روند و از مشخصات و قابلیت‌های جدید و ارتقایافته‌ای بهره می‌برند. گلکسی زد فلیپ ۴ به نمایشگر امولد ۶.۷ اینچی با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی مجهز شده که به صورت عمودی تا می‌شود و بعد از تا شدن نیز، کاربر می‌تواند از یک نمایشگر ۱.۹ اینچی پشت بدنه گوشی، برای مشاهده اطلاعاتی همچون زمان، نوتیفیکیشن‌ها و دیگر اطلاعات ضروری استفاده کند.  

یک حسگر اثر انگشت در قسمت کناری بدنه تعبیه شده که برای قفل‌گشایی دستگاه مفید خواهد بود. گلکسی زد فلیپ ۴ در مقایسه با نسل قبلی خود، از لولایی باریک‌تر، لبه‌های کناری صاف‌تر و روکش فلزی بدنه براق‌تر و شیشه پشتی بدنه تاریک‌تر بهره می‌برد.

همچنین زد فلیپ ۴ به سیستم دوربین دوگانه پشتی با سنسورهای ۱۲ مگاپیکیلی واید و اولترا واید مجهز شده و در قسمت جلویی و برای ثبت عکس‌های سلفی نیز از دوربین ۱۰ مگاپیکسلی استفاده شده است.  

در خصوص گلکسی زد فولد ۴ نیز باید گفت که این گوشی از نمایشگر ۶.۷ اینچی امولد با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که تفاوت آن با مدل قبل، این است که نحوه باز شدن آن همانند باز شدن یک کتاب است.  

زمانی که گلکسی زد فولد ۴ تا می‌شود، می‌توان از یک نمایشگر ۶.۲ اینچی امولد استفاده کرد. این گوشی به دوربین سه گانه با لنزهای پیشرفته مجهز شده به طوری که از یک دوربین ۵۰ مگاپیکسلی اصلی، یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولترا واید و یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی تله‌فوتو با قابلیت زوم ۳۰ برابری اسپیس زوم بهره می‌برد.  

طرفداران عکس‌های سلفی نیز می‌توانند از دوربین ۱۰ مگاپیکسلی این گوشی برای ثبت عکس‌ها و تصاویر خود استفاده کنند. به گفته سامسونگ، دوربین اصلی این گوشی از سنسوری با قابلیت ثبت عکس‌هایی با ۲۳ درصد روشنایی بیشتر و ثبت عکس‌هایی با کیفیت بالاتر برخوردار است.

گلکسی زد فولد ۴ اولین گوشی سامسونگ محسوب می‌شود که مجهز به سیستم عامل نسخه AndroidL عرضه می‌شود که به صورت سفارشی برای گوشی‌هایی با نمایشگرهای بزرگ طراحی شده است. در این نسخه از یک تسک‌بار جدید استفاده شده که امکان کار همزمان با چند اپلیکیشن را راحت‌تر از قبل برای کاربران فراهم می‌کند.

به گفته سامسونگ، هر دو دستگاه از پوشش محافظ گوریلا گلس ویکتوس و فری‌می‌از نوع Armor Aluminium برای افزایش مقاومت بدنه بهره می‌برند. بار پردازشی این دو گوشی را پردازنده جدید اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ به دوش می‌کشد که از فرکانس ۳.۲ گیگاهرتزی بهره می‌برد.  

از دیگر ویژگی‌های گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ می‌توان به برخورداری از استاندارد  IPX8 (مقاوم در برابر آب)، پشتیبانی از Wi-Fi ۶E، حافظه رم قابل ارتقا تا ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی قابل ارتقا تا یک ترابایت اشاره کرد.  

بنابر اعلام سامسونگ، قیمت پایه گلکسی زد فلیپ ۴ از ۱۰۰۰ دلار آ‎غاز می‌شود و گلکسی زد فولد ۴ نیز با قیمت پایه ۱۸۰۰ دلار به دست خریداران خواهد رسید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا