شبکه‌های اجتماعی

صفر تا صد شناخت انواع تبلیغات در اینستاگرام و نکات ضروری در اجرای آن‌ها

ارزشمندترین ابزار بازاریابی برای برندها اینستاگرام است که با بیش از یک میلیارد کاربر فعال ماهانه، جمعیت بزرگ و پویایی دارد و برندها می‌توانند از این شبکه گسترده برای ارتباط با مخاطبان استفاده کنند. اینستاگرام به برندها این امکان را می‌دهد تا به صورت مستقیم با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنند و از نظرات و بازخوردهای آنان بهره‌مند شوند.

حضور مداوم در اینستاگرام باعث افزایش شناخت برند شده و امکان ایجاد ارتباط عاطفی و تعاملات مستمر با مخاطبان فراهم می‌شود. از طرفی این رسانه به برندها این امکان را می‌دهد که با استفاده از استراتژی‌های مناسب، به صورت مستقیم روی فرآیند خرید و تصمیم‌گیری مخاطبان تأثیر بگذارند و برند با تبلیغات در اینستاگرام به موفقیت بیشتری برسد.

در ادامه با ما همراه باشید تا راجع به تبلیغات در این رسانه بیشتر صحبت کنیم.

روش‌های تبلیغات در اینستاگرام

شما می‌توانید تبلیغات در اینستاگرام را به روش‌های زیر انجام دهید و با مدیریت شبکه ‌های اجتماعی اصولی به اهداف مدنظر برسید.

تبلیغات از نظر محتوا

قبل از هر چیز شما برای تبلیغات در اینستاگرام و هر رسانه دیگری به محتوا نیاز دارید. این محتوا می‌تواند شامل بنرهای تبلیغاتی، محتوای ویدئویی،‌ مسابقات اینستاگرامی، استوری‌های مختلف به همراه لینک و UGC باشد. در ادامه به توضیح هر یک پرداخته‌ایم.

  • بنرهای تبلیغاتی: یکی از پر استفاده‌ترین محتوا برای تبلیغات در اینستاگرام، بنرهای تبلیغاتی است که به صورت پست یا استوری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این بنرها می‌توانند با محتوایی که خود برند گذاشته یکی باشند اما بهتر است که برای جلب توجه بیشتر و رفتار مخاطب، برای هر دسته از مخاطبین،‌ بنری متفاوت طراحی کرد.
  • محتوای ویدئویی: ویدئوهای خلاقانه برای شرح و نمایش ویژگی‌ها و مزایای محصول یا خدمات به‌شدت تاثیرگذارند و شما می‌توانید به راحتی از آن‌ها استفاده کرده و مخاطبین زیادی را جذب کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که ویدئو تولید شده باید بتواند در چند ثانیه ابتدایی، مخاطب را قلاب کرده و او را تا انتها جذب کند. اگر قصد دارید تا از محتوای ویدئویی برای تبلیغات در اینستاگرام استفاده کنید به زمان ‌آن توجه کنید. طبق آخرین آپدیت‌های اینستاگرام، مدت زمان ویدئو در استوری تا یک دقیقه، ریل تا ۹۰ ثانیه و ویدئوهای بیشتر از ۹۰ ثانیه در قالب پست خواهد بود.
  • مسابقات اینستاگرامی: مسابقات اینستاگرامی یکی از رایج‌ترین راه‌ها برای تبلیغات است که اکثر برندها از آن در استراتژی شبکه ‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند. برای اینکار کافی‌ست تا پست مسابقه خود را در اینستاگرام منتشر کرده و از مخاطبان بخواهید تا دوستان خود را در کامنت آن پست، منشن کنند. با اینکار شما برای برند خود تبلیغات موثری را انجام خواهید داد. البته که بزرگ‌ترین عیب استفاده از این محتوا، ریزش تعداد فالور بعد از اتمام مسابقه است.
  • استوری‌های مختلف: استفاده از این روش برای تبلیغات در اینستاگرام بیشتر برای کسب‌وکارهایی است که هدفشان از تبلیغ، ارجاع مخاطب به سایت یا لندینگ‌پیج است. شما با این روش می‌توانید هم در صفحه خود و هم در صفحات پربازدید به راحتی لینک قرار داده و مخاطب را به سمت صفحه مدنظر خود راهنمایی کنید.
  • UGC: انتشار این نوع محتوا یکی از مفیدترین و موثرترین محتواهاست که می‌توان با آن به موفقیت چشم‌گیری هم رسید. در این روش خود مخاطب ترغیب می‌شود تا در صفحه شخصی خود محتوا یا صفحه اینستاگرامی شما را منتشر کرده و برای شما تبلیغات انجام دهد. علاوه‌برآن، معمولا در این روش، مخاطب فالورهای خود را نیز به انجام اینکار دعوت می‌کند و شما می‌توانید به راحتی برای کسب‌وکارتان تبلیغاتی بدون پرداخت هزینه‌ای انجام دهید.

نحوه اجرای تبلیغات در اینستاگرام

حال که راجع به محتوای تبلیغات در اینستاگرام به صورت مفصل صحبت کردیم وقت آن رسیده تا روش‌های اجرای آن را هم بررسی کنیم.

اولین روش استفاده از پیج‌های پربازدید است. در این روش شما محتوا مدنظر خود را که می‌تواند یکی از محتواهای گفته شده باشد، به این صفحات داده و از آن‌ها بخواهید تا آن را استوری یا پست کنند. این صفحات اکثرا مخاطبین زیادی دارند و برای دیده شدن ‌آن محتوا به‌ شدت تاثیرگذارند.

دومین روش استفاده از اینفلوئنسرهاست. اینفلوئنسر مارکتینگ، یکی از مهم‌ترین روش‌های تبلیغات در اینستاگرام است. شما با استفاده از اینفلوئنسرهای مختلف می‌توانید به خوبی برند خود را معرفی کنید. به عنوان مثال می‌توانید یا محتوای مدنظر خود را به آن‌ها داده و بخواهید تا مخاطبین خود را به خرید،‌ثبت نام یا شرکت در مسابقه تشویق کنند. از طرفی می‌توانید از اینفلوئنسرها بخواهید تا با مراجعه حضوری به فروشگاه یا شرکت شما و یا استفاده از محصول و خدمات شما، آن را به صورت رشته استوری یا پست ویدئویی به فالورهای خود معرفی و آنان را به خرید دعوت کنند.

سومین روش استفاده از قابلیت کولب (Instagram collab) است. با استفاده از این روش می‌توانید یک پست را در صفحات چند نفر منتشر و به دیده شدن آن پست کمک کنید.

و در آخر نیز می‌توانید برای تبلیغات در اینستاگرام از تبلیغات خود این رسانه استفاده کنید. اما در نظر داشته باشید این قابلیت در ایران به علت تحریم‌ها فعال نیست و نمی‌تواند به خوبی شما را به اهداف خود برساند. مخصوصا اگر تمام مخاطبین هدفتان در ایران هستند.

جمع‌بندی

حضور در اینستاگرام برای برندها ارزشمندترین ابزار بازاریابی به شمار می‌آید. از افزایش شناخت برند و ارتباط مستقیم با مخاطبان گرفته تا اثربخشی در فروش، این شبکه اجتماعی امکانات فراوانی را برای برندها فراهم کرده است که می‌توانند از آن به بهترین شکل ممکن بهره‌مند شوند و به موفقیت برسند.

در این مطلب سعی کردیم تا از صفر تا صد نکات مهم تبلیغات در اینستاگرام را فراهم به شما توضیح دهیم.. با شناخت انواع تبلیغات، رعایت نکات اجرایی، و بهینه‌سازی مداوم، هر کسب‌وکار می‌تواند به‌صورت موثر از این پلتفرم برای ارتقاء حضور خود در فضای دیجیتال استفاده کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا