تجارت

از نرم افزار CRM کاربردی و آسان رونمایی شد

امروزه نرم افزارها و برنامه‌های متعددی توسط طراحان تولید شده و در دسترس قرار گرفته‌اند که به شما کمک می‌کند تا کسب‌وکار خود را به راحتی مدیریت کنید. نرم افزار CRM یکی از این برنامه‌ها به شمار می‌آید که با استفاده از آن نه تنها می‌توانید امور مختلف شغلی خود را با سرعت بالایی به انجام برسانید؛ بلکه می‌توانید اطلاعات جامع و کاملی از مشتریان و کاربران خود جمع‌آوری و برای ارتباط بهتر با آن‌ها راه‌های متنوعی را در نظر بگیرید. ما در این مطلب سعی داریم به چیستی و کارآیی این نرم افزار بپردازیم تا چنانچه مایل باشید که کسب‌وکار خود را گسترش دهید؛ حتما استفاده از این نرم افزار را در برنامه‌های آتی خود بگنجانید.

نرم افزار CRM چیست؟

کلمه‌ CRM مخفف کلمات Customer Relationship Management به معنای مدیریت ارتباط با مشتری است. اما این کلمه در طی این سال‎ها معناهای جدیدتری به خود گرفته است. شاید در گذشته معنای این لغت تنها به شیوه‎‌هایی می‌پرداخت که به دارندگان کسب‌وکارهای مختلف کمک می‌کرد تا اطلاعات دقیق‌تر و کاربردی‌تری درباره مشتریان خود داشته باشند و بتوانند با آن‌ها ارتباط برقرار نمایند. اما امروزه نرم افزار CRM به گونه‌ای طراحی شده است که استراژی‌های خاصی را در اختیار شما قرار می‌دهد. به‌طوری که می‌توانید کسب‌وکار خود را گسترش داده و آن را به‌راحتی مدیریت کنید. در واقع CRM به شما کمک می‌کند تا بتوانید تمامی فعالیت‌های شرکت را در بخش‌های مختلف تحت کنترل داشته باشید و آن را تحت یک پلتفرم یکپارچه مدیریت نمایید. ما در ادامه به قابلیت‌هایی که استفاده از یک نرم افزار CRM کاربردی مانند همیار فروش می‌تواند در اختیارتان قرار دهد؛ خواهیم پرداخت.

نرم افزار CRM
نرم افزار CRM

بررسی کاربردهای نرم افزار CRM

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم؛ نرم افزارهای CRM جدیدی که به بازار ارائه شده‌اند از قابلیت بسیار بیشتری برخوردار هستند. به‌طوری که می‌‎توان علاوه بر ذخیره اطلاعات مشتریان، چگونگی خرید آن‌ها، علائق‎شان و همچنین بیشترین زمان‌هایی که به خرید و یا دریافت خدمات اختصاص داده شده را بررسی کرد. این امر کمک می‌کند تا شما بتوانید با ارائه راهکارهای هوشمندانه به توسعه فروش خود کمک کرده و از زمان کاری خود، بهترین استفاده را داشته باشید.

  • کارکرد نرم افزار CRM در بخش فروش

یکی از استفاده‌های مفیدی که از این نرم افزار جدید که دارای کاربردی ساده است می‌توان داشت؛ هدف‌گذاری برای فروش کالا و محصولات و یا ارائه خدمات به مشتریان و همچنین شناخت رقبا است. به این ترتیب، کاربری که از این نرم افزار CRM استفاده می‌کند می‌تواند از فرصت‌ها بهترین بهره را برده و گزارش‌های تحلیلی کاربردی را دریافت نماید. همان طور که گفتیم این نرم افزارها به صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های سازمانی کمک کرده و می‌تواند در به ثمر رساندن تلاش‌های تیم فروش کمک نماید.

  • کاربرد نرم افزار CRM جهت صدور فاکتور

از این نوع نرم افزار بسیار ساده و کاربردی سی ار ام می‌توان به‌عنوان نرم افزار صدور فاکتور نیز استفاده کرد. ویژگی این قابلیت در آن است که کمک می‌کند تیم فروش بتوانند صدور فاکتور و پیش فاکتور را در مدت زمانی کوتاه و به صورت کاملا اتوماتیک انجام داده و آن را در اختیار مشتریان قرار دهند. ویژگی دیگر این نرم افزار آن است که به سیستم انبارداری مرتبط است و می‌تواند نشان دهد که با هر فروش چه میزان از کالاهای شما در انبار کم شده و یا باقی مانده است. بنابراین برای کسب‌وکارهایی که کالاها و محصولات متنوعی را به فروش می‌رسانند؛ بسیار کاربردی خواهد بود.

  • عملکرد نرم افزار CRM مدیریت ارتباط با مشتری

یکی از مهم‌ترین سیاست‌ها و استراتژی‌های هر کسب‌وکاری باید پیدا کردن راهکارهای موثر فروش و ارتباط صحیح با مشتریان و یا به اصطلاح مشتری مداری باشد. زیرا برای اولین بار نیز انواع نرم افزارهای سی ارم برای همین منظور طراحی شدند. بنابراین اگر بخواهیم نگاهی به سازو کار اولیه این نرم افزار داشته باشیم؛ افزایش فروش و رضایت مشتریان اولویت آن بوده که در طی سال‎های اخیر گسترش بیشتری پیدا کرده و کابردهای بیشتری به آن اضافه شده است که می‎‌تواند به کسب‌وکارهای مختلف از رستوران‎ها و کافی شاپ‌ها گرفته تا فروشگاه‌های آنلاین و… به آن‌ها کمک نماید و ضمن جذب مشتری بیشتر، آن‌ها را تبدیل به مشتریان وفادار نمایند. همچنین از دیگر قابلیت‌های استفاده از نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری همیار فروش می‌توان به این مورد اشاره کرد که مسئولان و مدیران یک شرکت یا سازمان می‌توانند به درک و آنالیز رفتار مشتریان پرداخته و چنانچه مشکلی به وجود آید که منجر به کاهش فروش شود؛ آن را ارزیابی کرده و در جهت از بین بردن آن قدم بردارند.

قابلیت‌های نرم افزار crm
قابلیت‌های نرم افزار crm

سایر قابلیت‌های نرم افزار CRM

  • ثبت و مشاهده تاریخچه خرید و مذاکره با مشتری.
  • صدور پیش فاکتور و‏ فاکتور فروش با قابلیت آپلود مهر و امضاء.
  • طراحی قابلیتی برای زمان پیگیری پیش فاکتورها به کمک زنگ آلارم.
  • ذخیره اطلاعات مشتری.
  • امکان طراحی ظاهر فاکتور و پیش فاکتور بر اساس نیاز و کسب‌وکار.
  • جداسازی پیش فاکتورهای در حال پیگیری.
  • مشخص کردن فاکتورهای در حال انجام و فاکتورهایی که لغو شده‌اند.
  • گزارش‌گیری دقیق و کامل جهت تحلیل کسب‌وکار و میزان فروش.
  • ارتباط گیری با انبار محصولات و پیدا کردن کالای مورد نظر از بین کالاهای گوناگون.
  • طراحی ساده و آسان داشبورد نرم افزار CRM برای کاربرد هرچه آسان‌تر.
  • پیش چشم بودن قابلیت‌هایی که بیشتر به آن نیاز دارید.

چگونه می‌توان بهترین نرم افزار CRM را خریداری کرد؟

شاید شما به‌عنوان کسی که صاحب کسب‌وکاری هستید؛ فکر کنید که لازم است حتما نرم افزاری را خریداری کنید که صفر تا صد برای فعالیت کاری شما طراحی شده باشد. اما اینگونه نیست. شما می‌توانید به راحتی از هر نرم افزار سی ار امی که طراحی کاربردی و ساده‌ای داشته باشد؛ استفاده نمایید. اما بهتر است هنگام تهیه نرم افزار CRM مورد نظرتان علاوه بر کاربری آسان، قابلیت سفارشی سازی، یکپارچگی با سایر نرم افزارهای سازمانی، قابلیت مدیریت کامل چرخه‌ کسب‌وکار و از همه مهم‌تر امنیت اطلاعات در شبکه سی آر ام را در نظر بگیرید. پیشنهاد دیگری که برای خرید نرم افزار سی ار ام می‌توان کرد؛ آن است که مطمئن شوید این برنامه قابلیت سفارشی سازی دارد. به‌طوری که با پیشرفت و رشد کردن کسب‌وکارتان بتوانید آن را نیز ارتقا دهید. بنابراین بهتر است ابتدا از نسخه آزمایشی نرم افزار CRM مورد نظرتان استفاده کنید سپس نسخه اصلی آن را تهیه نمایید. برای دریافت اطلاعات بیشتر به سایت https://hamyareforosh. com/ مراجعه نمایید.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا