تجارت

بهترین نرم افزار CRM کدام است؟

از سیر تا پیاز انتخاب بهترین نرم افزار CRM

 بهترین نرم افزار CRM کدام است؟ در این مقاله، بهترین نرم افزار CRM را به شما عزیزان معرفی کردیم. یک سی آر‌ام مناسب، می‌تواند باعث افزایش چشمگیر رشد و فروش، شرکت شما شود

یافتن بهترین نرم افزار CRM جزو دغدغه‌های همیشگی مدیران کسب و کارها بوده است. این که مدیران ارشد سازمان‌های مختلف از نرم افزارهای مدیریت ارتباط با مشتریان برای مدیریت داده‌های در جریان شرکت و مخصوصاً اطلاعات مشتریان خود استفاده کنند، در دنیای امروزه امری جا افتاده است ولی سؤال اصلی اینجااست که بهترین نرم افزار CRM کدام است؟

پیدا کردن بهترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری به شما کمک می‌کند تا بر اساس نیازهای خاص شرکت خود، بتوانید بهترین راهکار برای برطرف کردن این نیازها را پیدا کنید. به همین دلیل، می‌توان گفت که بهترین نرم افزار CRM در حقیقت همانی است که بتواند به خوبی نیازهای اساسی و جزئی شرکت و کسب و کار شما را پوشش دهد.

بر این اساس، باید گفت که سی آر‌ام‌های مختلف توسط شرکت‌های مختلفی در ایران و جهان، به شرکت‌ها و کسب و کارهای مختلف ارائه می‌شوند که هر کدام، ویژگی‌های خاص خود را دارند. ولی تعداد کمی از این نرم افزارها، توانایی پوشش دادن تمامی نیازهای خاص مشتریان خود را دارند و می‌توانند تا جزئی‌ترین حالات ممکن سفارشی سازی شوند.

بهترین نرم افزار CRM

در مقاله امروز قصد داریم به بررسی بهترین نرم افزارهای CRM بپردازیم تا شما بتوانید با به دست آوردن اطلاعات مفید و کاربردی از بهترین سی آر‌ام‌های جهان، یکی از آن‌ها را با توجه به کسب و کار خود و نیازهایی که در حوزه فعالیت خود دارید، انتخاب کنید.

Microsoft Dynamics 365

نرم افزار سی آر‌ام مایکروسافت، قطعاً در رتبه یک بهترین نرم افزارهای CRM در جهان قرار می‌گیرد. این نرم افزار به نوعی یک ابزار مدیریت ارتباط با مشتری می‌باشد که قابلیت استفاده با ۳۷ زبان مختلف در جهان را دارد.

Microsoft Dynamics 365
Microsoft Dynamics 365

البته باید بدانید که این نرم افزار برای سازمان‌های متوسط و بزرگ طراحی شده است. شما می‌توانید با استفاده از سیستم‌های عامل ویندوز، اندروید و iOS از سی آر‌ام مایکروسافت استفاده کنید.

برخی از قابلیت‌های مهم این نرم افزار عبارت‌اند از ارائه ابزارهای تخصصی و مفید برای بخش‌های مختلف یک کسب و کار، برای مثال، بخش فروش، پشتیبانی، امور مالی و بازاریابی و بخش‌های دیگر، قابلیت یکپارچه سازی پروسه‌ها و استفاده از هوش مصنوعی.

برنامه‌های جداگانه موجود در مایکروسافت CRM می‌توانند به‌عنوان محصولات مستقل با یکدیگر ترکیب شده و یا با طیف گسترده‌ای از سیستم‌های تجاری خارجی به منظور ارائه‌ی یک ابزار کاملاً سفارشی مورد استفاده قرار گیرند.

CRM مایکروسافت را می‌توان به دو روش تهیه کرد:

  • CRM آنلاین مایکرسافت
  • Microsoft On-premise CRM

CRM آنلاین مایکرسافت

سی آر‌ام آنلاین مایکروسافت در حقیقت نوعی سی آر‌ام ابری محسوب می‌شود که در فضای ابری و آنلاین به مشتریان این شرکت ارائه می‌شود. تمامی پردازش‌های بک‌اند این سی آر‌ام در سرورهای شرکت مایکروسافت مدیریت می‌شود و شما می‌توانید طی چند روز، سرویس سی آر‌ام خود را راه اندازی کرده و با استفاده از مرورگر به آن دسترسی داشته باشید.

Microsoft On-Premise CRM

مدل On-premise سی آر‌ام مایکروسافت در حقیقت نسخه سفارشی‌تر و تخصصی‌تری از مایکروسافت داینامیک ۳۶۵ می‌باشد که پایگاه داده‌های آن بر روی سرور شما در محل شرکتتان مستقر می‌شود.

این امر به شما امکان می‌دهد تمام پایگاه‌های داده، سفارشی‌سازی‌ها، استقرار داده‌ها، پشتیبان‌گیری، مجوزها و سایر تنظیمات شبکه و سخت‌افزاری را خودتان کنترل کنید.

به طور کلی بهتر است سازمان‌های بزرگ که ترجیح می‌دهند از یک نسخه CRM سفارشی استفاده کنند، سی آر‌ام مایکروسافت On-premise را تهیه کنند چرا که این نسخه قابلیت‌های یکپارچه‌سازی و سفارشی‌سازی بهتری دارد.

HubSpot CRM

نرم افزار سی آر‌ام هاب اسپات نیز یکی از بهترین نرم افزارهای CRM در جهان می‌باشد که شما نیز می‌توانید برای کسب و کار خود از آن استفاده کنید.

نکته‌ای که در خصوص استفاده از CRM هاب اسپات مطرح است این می‌باشد که این برنامه با نشان دادن توجه ویژه‌ای به جزئیات، همچون ورود به سیستم ایمیل، ضبط تماس‌ها و مدیریت دیتاها، می‌تواند تمامی هدر رفت وقت شما را از بین ببرد.

از طریق داشبورد این نرم افزار که ویژگی‌های بصری جالب و کاربردی به شما ارائه می‌دهد، می‌توانید نمای لحظه‌ای از کل سیستم فروش مجموعه‌تان داشته باشید.

کاربران این نرم افزار می‌توانند معاملات موفق و ناموفق، جلسات برنامه‌ریزی شده و قراردادهای ارسال شده در هر دوره زمانی را مرتب کرده و عملکرد شرکت را بر اساس سهمیه‌های فروش پیگیری کنند. همچنین در این نرم افزار می‌توان معاملات را بر اساس نام، مالک، مقدار یا مرحله، با استفاده از فیلترهای سفارشی در کسری از زمان مرتب کرد.

CRM سامانه‌های مدیریت

شرکت سامانه‌های مدیریت نرم افزار CRM را بر روی یکی از بهترین پلتفرم‌های حال حاضر CRM، یعنی داینامیک CRM مایکروسافت و آخرین نسخه آن (Dynamics ۳۶۵) توسعه داده است.

CRM سامانه‌های مدیریت
CRM سامانه‌های مدیریت

قبل‌تر در این مقاله، نرم افزار سی آر‌ام مایکروسافت داینامیک ۳۶۵ را به شما عزیزان معرفی کردیم و بر اساس ویژگی‌های خاصی که این نرم افزار به کاربران خود ارائه می‌دهد، متوجه شدید که می‌توان آن را به عنوان بهترین نرم افزار CRM در جهان در نظر گرفت. حال شرکت سامانه‌های مدیریت، توانسته است تا نرم افزار CRM را بر روی این بستر، توسعه دهد و به زبان فارسی، در اختیار کسب و کارهای فارسی زبان قرار دهد.

داینامیک ۳۶۵ تمامی اطلاعات مشتریان اعم از فرایندهای بازاریابی آن‌ها، محصولات و خدمات خریداری شده و همچنین نوع خدمات ارائه شده به آن‌ها را یکجا بر روی پروفایل مشتری به نمایش می‌گذارد که این خود باعث دید کلی بهتری نسبت به آن‌ها می‌شود. به کمک بهبود تعاملات با مشتریان، خدمات بهتری به آن‌ها ارائه خواهد شد که این خود باعث افزایش رضایتمندی مشتری، افزایش خرید او و وفاداری به برند می‌شود به علاوه اینکه با خودکارسازی برخی از فرایندهای فروش و بازاریابی، کسب‌وکارها می‌توانند کارایی خود را بالا برده و همچنین در زمان و هزینه صرفه‌جویی نمایند.

قابلیت‌های اپ موبایل یکپارچه با نرم افزار CRM باعث می‌شود تا خدمات‌رسانی به مشتریان در هر زمان و مکانی میسر باشد که بدین ترتیب فرصت‌های بیشتری برای کسب‌وکارها ایجاد خواهد شد. قابلیت‌هایی که در بخش سی آر‌ام تحلیلی در نظر گرفته شده است به سازمان‌ها کمک خواهد کرد تا گزارشات و داشبوردهای مدیریتی به‌موقع و به‌روزی را برای کمک به فرایندهای تصمیم‌گیری داشته باشند و در دنیای رقابتی امروز با سرعت بیشتری به سمت اهداف سازمانی خود حرکت نمایند.

Salesforce CRM

نرم افزار شرکت Salesforce را می‌توان به عنوان یکی از برترین فناوری‌هایی که در جهان محاسبات رایانه‌ای تغییرات شگرفی به وجود آورده است معرفی کرد. Salesforce در ابتدا به عنوان شرکت مدیریت ارتباط با مشتری، با نام Software as a Service (SaaS) شروع به کار کرد و اکنون، علاوه بر این که نرم افزارهای مختلف و کاربردی به مشتریان خود ارائه می‌دهد، بلکه پلتفرمی برای ساخت و ارائه نرم افزار نیز ارائه داده است.

بر اساس مواردی که در بالا معرفی شد، امیدواریم که بتوانید بهترین سی آر‌ام را برای کسب و کار خود انتخاب کنید.

فراموش نکنید که استفاده از سی آر‌ام به زبان فارسی می‌تواند مزیت بزرگی برای کسب و کار شما محسوب شود و به کارها سرعت بیشتری بدهد و عملکرد کارمندان را نیز افزایش دهد.

توجه داشته باشید که بهتر است بر اساس نوع بازاری که در آن فعالیت دارید و یا نیازهای خاصی که ممکن است سازمان یا شرکت داشته باشد، هر یک از سی آر‌ام‌های بالا برای شما کاربردی باشد.

بهترین CRM رایگان

بسیاری از کاربران در خصوص پیدا کردن بهترین CRM رایگان ممکن است سؤال بپرسند. در این خصوص باید این نکته را گفت که سی آر‌ام‌های رایگان معمولاً فقط نیازهای اساسی که یک شرکت در استفاده از یک نرم افزار سی آر‌ام دارد را برطرف می‌کنند و برای دسترسی به بخش‌های مهم‌تر و یا شخصی‌سازی سیستم CRM باید هزینه پرداخت کنید. بنابراین، در صورتی که شرکت شما در اندازه متوسط و یا بزرگ است و فعالیت‌های گسترده‌ای دارد، سی آر‌ام رایگان نمی‌تواند به خوبی نیازهای شرکت را برطرف کند.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که سی آر‌ام‌های رایگان در بیشتر مواقع، همان دسترسی‌ها را نمی‌توانند با کیفیت مناسبی به شما ارائه دهند. پس به جای آن که بر روی یک سی آر‌ام رایگان ریسک کنید، بر روی یک سی آر‌ام مناسب سرمایه گذاری کنید تا عملکرد سازمان شما بهبود پیدا کند و بتوانید رشد و فروش بهتری را تجربه کنید.

سخن پایانی

در این مقاله، بهترین نرم افزار CRM را به شما عزیزان معرفی کردیم. توجه داشته باشید که یک سی آر‌ام مناسب، می‌تواند عملکرد کارکنان بخش‌های مختلف شرکت شما را بهبود بخشد، سرعت فعالیت‌های اداری و چرخش داده‌ها را بالا برده و در نهایت با افزایش رشد و فروش، شرکت شما را یک پله بالاتر ببرد.

امیدواریم که این مقاله برای شما عزیزان، مفید واقع شده باشد.

اگر نکته‌ای در خصوص بهترین نرم افزار CRM وجود دارد که از ذکر آن در این مقاله غافل شده‌ایم، خوشحال می‌شویم تا آن را در قسمت نظرات زیر همین مقاله با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا