اسپیس ایکسایلان ماسک

اخراج کارمندان اسپیس ایکس در پی انتقاد از ایلان ماسک

اسپیس ایکس تعدادی از کارمندان خود را که در نامه‌ای از ایلان ماسک مدیرعامل این شرکت انتقاد کرده بودند و متن این نامه را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشتند، اخراج کرد.

ایلان ماسک اقدام این دسته از کارمندان خود را تعدی از وظایف و اختیاراتشان توصیف کرد. در این نامه، ضمن انتقاد از رفتار ایلان ماسک در هفته‌های اخیر، از آن به عنوان عامل حواسپرتی و شرمساری کارمندان یاد شده است.

همچنین در این نامه ضمن اشاره به سیاست‌های اسپیس ایکس، از این شرکت خواسته شده تا رفتار مضر ایلان ماسک در قبال توییتر را مورد بررسی قرار دهند و با آن برخورد کنند.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: به عنوان مدیرعامل و برجسته‌ترین سخنگوی ما، ایلان به عنوان چهره اصلی اسپیس ایکس شناخته می‌شود. بسیار مهم است که تیم‌ها و استعدادهای ما متوجه شوند که پیام‌های او، منعکس کننده کار، ماموریت و یا ارزش‌های ما نیست.

حال بر اساس ایمیلی که توسط گوین شاتول، رئیس اسپیس ایکس ارسال شده، تعدادی از نویسندگان این نامه اخیرا اخراج شده‌اند. خبری که برای اولین بار توسط نیویورک تایمز منتشر شد.

شاتول در این ایمیل گفت که اسپیس ایکس تعدادی از کارمندانی را که در تهیه این نامه دخیل بودند، اخراج کرده است. در ادامه این ایمیل آمده است که نامه‌هایی از این دست، باعث می‌شود تا کارمندان احساس ناراحتی و دلخوری کرده و یا عصبانی شوند چراکه این نامه، آنها را تحت فشار قرار می‌دهد تا چیزی را امضا کنند که منعکس کننده نظرات آنها نیست. ما کارهای حیاتی بسیار زیادی داریم که باید انجام دهیم و نیازی به این نوع از فعالیت‌هایی خارج از محدوده اختیارات کارمندان نداریم.

یکی از کارمندان اسپیس ایکس که در نوشتن این نامه مشارکت داشت و خواست نامش فاش نشود، عنوان کرد که احساس عمومی ‌در میان سایر کارمندان این است که در ایمیل شاتول به احساسات و عقاید کارمندان آنطور که باید، پرداخته نشد.

این کارمند مدعی شد که این نامه نتیجه یک ماه کار و تلاش و دریافت بازخوردهای مختلف از کارمندان بوده و سعی شده تا بیشترین نظرات و دیدگاه‌های کارمندان در این رابطه احصا شود.

مدت‌هاست که رفتارهای ایلان ماسک او را به تیتر یک اخبار دنیای فناری تبدیل کرده و پس از پیشنهاد خرید ۴۴ میلیارد دلاری توییتر نیز او در کانون توجهات قرار گرفته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا