ایلان ماسکشبکه‌های اجتماعی

توییتر دسترسی ایلان ماسک به داده‌های پلتفرم خود را فراهم می‌کند

توییتر برای خواباندن قائله‌‎ای که ایلان ماسک بر سر تعداد ربات‌ها و کاربران جعلی این شبکه اجتماعی به راه انداخته، قصد دارد در اقدامی‌بی‌‎سابقه، دسترسی ایلان ماسک به داده‌های پلتفرم خود را فراهم کند.

واشنگتن پست در گزارشی به نقل از یک فرد نزدیک به توییتر مدعی شد که این شرکت به دنبال آماده‌سازی مقدمات دسترسی ایلان ماسک به Firehose API است تا امکان بررسی اطلاعات مربوط به توییت‌های ارسال‌شده در این شبکه اجتماعی را برای وی فراهم کند.

ایلان ماسک در ماه آویل از تصمیم خود برای خرید توییتر خبر داد و تا عقد قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری نیز پیش رفت، اما طولی نکشید که وی ادعاهایی را در خصوص حضور بیش از حد ربات‌ها و اکانت‌های جعلی در این پلتفرم مطرح کرد؛ اقدامی‌که بسیاری از تحلیلگران آن را نشانه‌ای از تلاش وی برای لغو این قرارداد یا تجدیدنظر در معامله با شرایط بهتر عنوان کردند. در پرونده‌ای که اخیرا در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ایجاد شده، ایلان ماسک مدیرعامل تسلا، توییتر را به نقض مفاد توافق از طریق عدم ارائه اطلاعات درست و کافی در خصوص حساب‌های جعلی و ربات‌ها متهم کرد.

وکلای ماسک در این پرونده عنوان کردند که اقدامات اخیر توییتر به منزله نپذیرفتن درخواست ایلان ماسک برای ارائه اطلاعات شفاف و کامل در مورد ربات‌ها در این پلتفرم است و آقای ماسک معتقد است که توییتر به طور شفاف، از اجرای تعهدات خود که در معامله خرید آمده، خودداری می‌کند. با این حال، Firehose API  توییتر این اجازه را به ایلان ماسک می‌دهد تا به اطلاعاتی دسترسی داشته باشد که پس از دنبال کردن تمامی‌اکانت‌های این شبکه اجتماعی نمایش داده خواهد شد. هرچند، تجزیه و تحلیل این حجم زیاد از اطلاعات بدون روش‌های سیستمی‌ و اتوماسیون غیرممکن است. همچنین بررسی این داده‌های خام برای پی بردن به میزان ربات‌ها و اکانت‌های جعلی، امری زمان‌بر و دشوار است. اما ارائه دسترسی به Firehose به ایلان ماسک می‌تواند از جنبه‌هایی برای توییتر حائز اهمیت باشد چراکه می‌تواند به رفع نگرانی‌های ایلان ماسک و اطمینان از رعایت مفاد این توافق کمک کند.

توییتر همچنان این اطمینان را می‌دهد که خرید توییتر طبق برنامه، پیش خواهد رفت. اخیرا و در جربان یک جلسه داخلی در تویتر، یکی از مدیران ارشد توییتر به کارمندان شرکت این اطمینان را داد که معامله طبق روال پیش می‌رود و در اواخر ژوئیه یا اوایل آگوست نیز به رای سهامداران گذاشته خواهد شد. در حال حاضر، سهام تویتر کمتر از ۵۴.۲۰ دلاری است که ایلان ماسک تعیین کرده بود که نشان‌دهنده تردید بازار نسبت به انجام این معامله طبق توافق صورت‌گرفته است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا