ایلان ماسکشبکه‌های اجتماعی

تهدید ایلان ماسک به فسخ قرارداد خرید توییتر

ایلان ماسک معتقد است که توییتر در حال نقض آشکار قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خرید این شبکه اجتماعی است و او می‌تواند در واکنش به این اقدام، قرارداد مذکور را فسخ کند.

تیم حقوقی ایلان ماسک در نامه ارسالی به توییتر، مدعی شد که این شبکه اجتماعی، اطلاعات درست و کاملی را در خصوص موضوع ربات‌ها و اسپم‌ها، ارائه نداده، این در حالی است که ماسک طبق قرارداد، این حق را دارد که اطلاعات را به صورت دقیق و بی‌کم‌وکاست دریافت کند.  

در این نامه آمده که ایلان ماسک معتقد است شرکت توییتر به طور فعالانه در برابر ارائه اطلاعات مقاومت می‌کند که این مسئله، ناقض حق دسترسی به اطلاعات برای ماسک است. چند هفته‌ای است که ماسک، گلایه‌هایی را در خصوص مشکل ربات‌ها و اسپم‌ها در توییتر مطرح می‌کند و طبق گفته برخی‌ها، این اقدام تلاشی است برای شانه خالی کردن از قرادادی است که بیش از یک ماه پیش امضا شد.  

ماسک پیشتر طی توییتی عنوان کرد روند بررسی این معامله به دلیل نگرانی‌هایش در خصوص ربات‌ها در این شبکه اجتماعی، به حالت تعلیق درآمده و تا زمانی که توییتر، صحت ادعاهای خود در خصوص ربات‌ها را اثبات نکند، این معامله پیشرفتی نخواهد داشت.  

تا پیش از این، اغلب نگرانی‌های ماسک در توییتر و یا در مصاحبه‌ها اعلام می‌شد اما ساعاتی پیش، وی به صورت رس‌می‌نسبت تهدید کرد که از تصمیم خود مبنی بر خرید توییتر عقب‌نشینی خواهد کرد. دنیل آیوز، تحلیلگر مرکز Wedbush در واکنش به این خبر گفت که نامه منتشرشده نشان می‌دهد که ماسک به دنبال کناره‌گیری از این معامله است.

برایان پولیاکف، سخنگوی توییتر اعلام کرد که این شرکت با ایلان ماسک همکاری کرده و روند ارائه اطلاعات به وی ادامه خواهد داد. وی افزود که این شرکت به دنبال نهایی کردن معامله است و قصد دارد تا این قرارداد را با قیمت و شرایط توافق‌شده اجرایی کند.

بر اساس برآوردهای توییتر، کمنتر از ۵ درصد از کاربران روزانه این شبکه اجتماعی را ربات‌ها و اسپم‌ها تشکیل می‌دهند. پاراگ اگراوال، مدیرعامل توییتر نیز ماه گذشته گفت که این شرکت، توضیحاتی را در خصوص نحوه محاسبه و تخمین میزان اسپم‌ها به ایلان ماسک ارائه داده است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا