شبکه‌های اجتماعی

افزایش اختلافات ایلان ماسک و مدیرعامل توییتر بر سر اکانت‌های جعلی

پاراگ آگراوال مدیرعامل توییتر در واکنش به صحبت های ایلان ماسک در خصوص اکانت‌های جعلی و ربات‌ها در این شبکه اجتماعی عنوان کرد که پیشنهاد ماسک برای محاسبه تعداد ربات‌ها با انتخاب تصادفی 100 اکانت، نتیجه مدنظر را به دنبال نخواهد داشت.

وی با انتشار توییتی نوشت که طبق بررسی‌های صورت گرفته داخلی طی چهار دوره سه ماهه اخیر، کمتر از 5 درصد از اکانت‌های این پلتفرم، ربات بودند. آگراوال در حالی این پیام را در حمایت از توییتر منتشر کرد که چندی پیش‏، ایلان ماسک خریدار توییتر نسبت به تعداد بیش از حد ربات‌ها در این شبکه اجتماعی ابراز نگرانی کرد و روند خرید 44 میلیارد دلاری توییتر را به صورت موقت به حالت تعلیق درآورد.

به گفته ماسک، این تعلیق تا زمان ارائه جزییات در تایید ادعای مطرح‌شده مبنی براینکه کمتر از 5 درصد از اکانت‌های این پلتفرم‌ها را ربات‌ها یا اسپم تشکیل می‌دهند، ادامه خواهد داشت. این اقدام اما در روزهای اخیر باعث افت ارزش سهام توییتر شده است.

اگرچه ایلان ماسک جز انتشار توییتی مبنی بر اینکه هنوز خود را نسبت به خرید توییتر متعهد می‌داند‏، جزییات بیشتری را در این رابطه ارائه نکرد اما پاراگ آگراوال در این رابطه گفت که در هفته گذشته، تمامی‌روندهای مورد استفاده برای تعیین کاربران جعلی و غیرواقعی با ایلان ماسک به اشتراک گذشته شده است.

وی همچنین یادآور شد که شرکت‌های بیرونی نمی‌توانند تخمین درستی را از تعداد ربات‌ها و اکانت‌های جعلی در این پلتفرم ارائه دهند چراکه پی بردن به موضوع که توییتر چه اکانت‌هایی را در گزارش کاربران فعال ماهانه محاسبه می‌کند، نیازمند اطلاعات خصوصی است که این مجموعه‌ها به آن دسترسی ندارند.

طبق گفته آگراوال، آنچه نظارت و بررسی فعالیت اسپم‌ها و ربات‌ها را سخت می‌کند، این است است که بسیاری از این اکانت‌های که توسط افراد اداره می‌شوند، در ظاهر جعلی به نظر می‌رسند.

ماسک نیز در واکنش به این ادعای آگراوال گفت: اگر اینطور است، پس تبلیغات‌کنندگان چگونه بدانند در ازای پول پرداختی خود چه چیزی را به دست می‌آورند؟ این مسئله برای سلامتی مالی توییتر بسیار حائز اهمیت است.

اهمیت این موضوع زمانی دوچندان می‌شود که بدانیم ایلان ماسک چندی پیش به سرمایه‌گذاران گفت که می‌خواهد اتکای توییتر به درآمدهای تبلیغاتی را کاهش دهد و تمرکز را روی درآمدزایی از طریق خرید اشتراک کاربران معطوف کند.

اتفاقات اخیر، موجب شکل‌گیری گمانه‌زنی‌هایی زیادی در رابطه با سرنوشت خرید توییتر توسط ایلان ماسک شد و گفته می‌شود که هدف وی از این صحبت‌ها، کم کردن قیمت نهایی برای خرید توییتر است. 

برخی نیز مدعی شدند که ماسک از این خرید پشیمان شده و به دنبال راهی برای فرار از پرداخت جریمه یک میلیارد دلاری نقض یک طرفه این توافق است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا