تکنولوژی

شاسی‌بلند الکتریکی BMW iX1 رونمایی شد

برنامه‌های BMW برای تبدیل شدن به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودروهای الکتریکی در آینده با جدیت دنبال می‌شود و در همین راستا، این شرکت به تازگی از یک شاسی بلند الکتریکی تحت عنوان iX1 پرده برداشت؛  خودرویی که از آن به عنوان نسخه تمام‌الکتریکی کراس‌اور X۱ این شرکت یاد می‌شود و قرار است با قیمتی مقرون به‌صرفه نسبت به دیگر مدل‌های الکتریکی موجود، وارد بازار شود.  

به گفته BMW، خودروی iX1 از پیشرانه دو موتوره بهره می‌برد که در محورهای جلو و عقب سوار شده‌اند. این دو در کنار هم می‌توانند نیرویی معادل ۳۱۳ اسب بخار و گشتاوری معادل ۴۹۳ نیوتن‌متر را به ارمغان آورند.

طبق توضیحاتی که این شرکت ارائه داده، این خودروی تمام الکتریکی می‌تواند در ۵.۷ ثانیه از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. همچنین طبق پیش‌بینی‌های BMW، این خودرو می‌تواند با یک بار شارژ، تا ۴۳۸ کیلومتر (۲۷۲ مایل) را بپماید.  

باتری این خودرو نیز به گونه‌ای طراحی شده که می‌توان آن را با حداکثر سرعت ۱۲۷ کیلووات شارژ کرد و به گفته این شرکت، دارندگان iX1 می‌توانند با استفاده از ایستگاه‌های شارژ عمومی‌با سرعت بالا، تنها در ۲۹ دقیقه، شارژ باتری را از صفر به ۸۰ درصد برسانند.

در فضای داخلی این خودروی الکتریکی نیز شاهد به‌کارگیری یک نمایشگر منحنی با قابلیت پشتیبانی از کنترل‌های صوتی و لمسی هستیم. کنسول میانی نیز به درگاه شارژ گوشی‌های هوشمند مجهز شده است.  

همچنین در iX1، پشتیبانی از قابلیت Digital Key Plus شرکت BMW نیز تعبیه شده که در کنار قابلیت‌های اپل کارپلی و اندروید آتو می‌تواند امکانات کاربردی برای کاربران باشند.

شرکت BMW اعلام کرد این مدل و دیگر مدل‌های جدید سری X۱ در کارخانه رگنسبورگ آلمان تولید تولید خواهند شد. با این حال هنوز برخی از جزییات مربوط به iX1 از جمله ظرفیت باتری و همچنین قیمت آن اعلام نشده و احتمالا در هفته‌ها و ماه‌های آتی، اطلاعات بیشتری از این محصول به بیرون درز خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا