خودروخودرو الکتریکی

خودروی هیبریدی ۱۰۰۰ اسب بخاری مرسدس بنز AMG-One رونمایی شد

پس از حرف و حدیث‌های فراوان، بالاخره مرسدس بنز از نسخه تولیدی ابرخودروی AMG-One خود که از موتور هیبریدی با توان ۱۰۶۳ اسب بخاری بهره می‌برد، پرده برداشت.  

خودرویی که به موتور شش سیلیندر ۱.۶ لیتری توربوشارژ و چهار موتور الکتریکی مجهز شده و به گفته مرسدس بنز، از این چهار موتور الکتریکی، یک موتور در توروبوشارژر ادغام شده، یک موتور روی پیشرانه بنزینی نصب شده و دو موتور دیگر نیز روی محور جلو سوار شده است.  

این ترکیب باعث می‌شود تا خودرو بتواند عملکردی سریع را با کمترین میزان گاز دادن ارائه دهد. طبق اعلام این شرکت،ِAMG-One می‌تواند در ۲.۹ ثانیه، از حالت سکون به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد و یا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت را تنها در هفت ثانیه پر کند.  

این ابرخودرو به جعبه‌دنده هفت سرعته سفارشی مجهز شده که می‌تواند موتور AMG-One را در اوج عملکرد خود قرار دهد. مصرف سوخت تقریبی این خودرو نیز برابر با ۲۷ مایل بر گالن (۱۱.۴ کیلومتر بر لیتر) عنوان شده که مصرف سوخت نسبتا متوسطی را نشان می‌دهد.

باتری این خودرو از ۷۶۸ سلول تشکیل شده که ولتاژ ترکیبی ۸۰۰ ولت را حداکثر توان خروجی کیلووات را ارائه می‌دهد. داخل کابین نیز تقریبا با آنچه از مدل مفهومی‌این خودرو در سال ۲۰۱۷ معرفی شد، تفاوتی ندارد و تقریبا ساده طراحی شده است.  

هرچند مواردی همچون کلاستر دیجیتال، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی‌لمسی، فرمان مستطیلی مشابه مدل‌های فرمول-۱، داشبورد فیبر کربنی  و آینه دید عقب دیجیتال در کابین AMG-One مشاهده می‌شود.

به گفته مرسدس بنز، این خودروی لوکس در نیمه دوم سال جاری میلادی به دست اولین خریداران خواهد رسید. این شرکت اعلام کرد که تنها ۲۷۵ دستگاه از این خودرو را تولید خواهد کرد و همه این مدل‌ها نیز پیشتر و با قیمت ۲.۷ میلیون دلار به فروش رفته‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا