تکنولوژیگوگل

نمایش پیام هشدار حملات فیشینگ برای کاربران «گوگل چت»

سرویس گوگل چت که جایگزین برنامه Hangouts این شرکت شده، اکنون با نمایش پیام‌های هشدار، کاربران را نسبت به حملات احتمالی فیشینگ و بدافزاری از اکانت‌های شخصی مطلع می‌کند.

طبق گفته گوگل، این اقدام در راستای تلاش‌های این شرکت برای جلوگیری از بروز حملات فیشینگ برای کاربران سرویس این شرکت صورت می‌گیرد و می‌تواند برای آنهایی که در معرض هدف این گونه حملات قرار می‌گیرند، قابلیتی کاربردی باشد.

گوگل در جریان کفرانس توسعه‌دهندگان خود در سال ۲۰۲۲، در مورد چندین قابلیت و تدبیر امنیتی که توسط مهندسان این شرکت توسعه یافته، برای افزایش امنیت کاربران خود صحبت و رونمایی کرد که از جمله آنها می‌توان به نمایش پیام‌های هشدار نسبت به مسائل امنیتی احتمالی و توصیه‌هایی برای رفع آنها همانند احراز هویت دو مرحله‌ای و… اشاره کرد.  

نمایش پیام هشدار حملات فیشینگ برای کاربران «گوگل چت»

حال طبق آخرین گزارش‌ها، پیام‌های هشدار جدید گوگل در خصوص احتمالا حملات فیشینگ برای اولین بار در جیمیل در اکانت‌های ورک‌اسپیس ظاهر شد و به تلاش برای فریب دادن کاربر با لینکی که ممکن است بدافزار، فیشینگ یا باج‌افزار باشد، اشاره می‌کند.  

این شرکت در اواخر ماه آوریل امسا، پای بنرهای هشداردهنده را به گوگل داکس باز کرد و هشدارهایی را در خصوص فایل‌های مخرب مشکوک در چند اپلیکیشن ورک‌اسپیس همچون داکس، شیتش، اسلایز و دراوینگ نمایش داده است.

طبق آخرین شنیده، قابلیت جدید گوگل در نمایش پیام‌های هشدار برای حملات احتمالی فیشینگ و بدافزاری، طی روزهای آتی در اختیار تمامی‌دارندگان اکانت‌های شخصی گوگل و همچنین کاربران ورک‎‌اسپیس قرار خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا