گوگل

Bay View، محل کار جدید کارمندان گوگل بازگشایی شد

تقریبا ۱۰ سال پیش بود که گوگل از برنامه‌های خود برای احداث فضای کاری جدید تحت عنوان Bay View خبر داد و اکنون درهای این کمپ جدید به روی کارمندان این شرکت باز شده است.

این اولین کمپ گوگل محسوب می‌شود که توسط خود این شرکت طراحی شده و توسعه یافته و هیچ شباهتی با دفاتر سنتی محل کار ندارد. یکی از اولین چیزهایی که در نگاه اول به این کمپ، توجه همگان را به خود می‌کند، سقف آن است که از دور شبیه به فلس (پوست) اژدها به نظر می‌رسد.

در این طرح پوست اژدها از ۹۰ هزار پنل خورشیدی نقره‌ای استفاده شده که قادر به تولید حدود هفت هزار مگاوات برق است که تقریبا ۴۰ درصد از انرژی مورد نیاز این مرکز جدید گوگل را تامین خواهد کرد.

همچنین در اطراف این کمپ نیز مزارع بادی تعبیه شده که برای تامین برق مرد نیاز برای روشن کردن قطعات و تجهیزات الکتریکی دو آشپزخانه بزرگ این مرکز را تامین خواهند. افزون بر این، این فضای کاری دارای سیستم‌هایی خودکار برای هدایت نور طبیعی در طول روز به داخل کمپ و همچنین سیستم تهویه‌ای است که به طور ۱۰۰ درصد از هوای بیرون استفاده می‌کند.

کمپ جدید گوگل همچنین از بزرگ‌ترین تجهیزات زمین گرمایی در آمریکای شمالی بهره می‌برد که قادر است بدون استفاده از سوخت‌های فسیلی، فضا را گرم و سرد کند. از طرفی دیگر، Bay View برای خنک‌سازی نیز تا ۹۰ درصد در مصرف آب، صرفه‌جویی می‌کند.

فناوری به کاررفته در این کمپ به گونه‌ای است که قادر است از پمپ‌هایی خاص، برای جذب گرما از زمین در روزهای زمستان و ارسال گرما به زمان در روزهای تابستان استفاده کند.

گوگل اخیرا و با توجه به شرایط فعلی همه‌گیری کرونا، یک برنامه کاری هیبریدی را پیش روی کارمندان خود قرار داده و آنها را ملزم کرده تا چند بار در هفته را به صورت فیزیکی در محل کار خود حضور یابند.

ویژگی‌هایی همچون فضای سبز، نو طبیعی و محیطی باز می‌تواند Bay View را به فضای کاری مطلوب کارمندان پس از ماه‌ها دورکای و بازگشت به دفاتر تبدیل کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا