ارز دیجیتال

جریمه ۵.۵ میلیون دلاری انویدیا در آمریکا

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، شرکت انویدیا را به دلیل عدم ارائه اطلاعات صحیح در خصوص تاثیر استخراج ارز دیجیتال بر میزان فروش کارت‌های گرافیک این شرکت در سال ۲۰۱۸ به پرداخت جریمه ۵.۵ میلیون دلاری محکوم کرد.

انویدیا در حالی با پرداخت این میزان جریمه موافقت کرده که هیچگونه اظهارنظری درباره پذیرش یا رد ادعاهای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در خصوص تاثیر استخراج ارزهای دیجیتال بر کسب‌وکار فروش کارت‌های گرافیک این شرکت نکرده است.  

طبق اطلاعات SEC‏، این میزان جریمه مربوط به سال ۲۰۱۸ یعنی زمانی که بازار ارزهای دیجیتال، رشد نجومی‌خود تجربه کردند، می‌شود. کریسیتن لیمن، مدیر بخش دارایی‌ها و بخش سایبری آژانس SEC با اشاره به این که صنعت کریپتو در ابتدا در سال ۲۱۷، رشد محسوسی را تجربه کرد، افزود تمامی ‌بازیگران این عرصه می‌بایست اطلاعات به موقع، درست و دقیقی را در خصوص عملکرد کسب‌وکارهای خود در این زمینه ارائه دهند.

 به گفته این مدیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا، عدم ارائه اطلاعات درست از سوی انویدیا، باعث شد تا سرمایه‌گذاران از اطلاعات مهمی‌برای ارزیابی کسب‌وکار شرکت در یک بازار مهم و کلیدی محروم شوند.  

در گزارش‌ها آمده که رشد افسارگسیخته ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۱۷، باعث شد تا انویدیا، کارت‌های گرافیک خود گیمینگ خود را به عنوان یکی از گزینه‌های اصلی استخراج‌کنندگان رمزارزها، در اختیارشان قرار دهد.  

در آن زمان، بسیاری از کارت‌های گرافیک انویدیا صرفا برای استخراج ارزهای دیجیتال خریداری و مورد استفاده قرار گرفت و برای نمونه، برخی از مدل‌های این شرکت، برای استخراج اتریوم مناسب بودند و افراد در صورت داشتن سیستمی‌با مشخصات حداقلی برای استخراج رمزارز، می‌توانستند سود قابل توجهی را به دست آورند.

جریمه ۵.۵ میلیون دلاری انویدیا در آمریکا

در گزارش SEC آمده که کارکنان انویدیا در چین، افزایش محسوسی را در ثبت درخواست و تقاضا برای خرید پردازنده‌های گرافیکی گیمینگ برای استخراج رمزارز را گزارش دادند. در بیانیه این نهاد آمده است:  

در بخش دیگری از این گزارش آمده است که تحلیلگران و سرمایه‌گذاران انویدیا تمایل دارند تا با این اطلاعات، به درک درستی از میزان تاثیرگذاری استخراج رمزرز بر درآمد حوزه گیمینگ این شرکت برسند که انویدیا با عدم ارائه اطلاعات شفاف، نتوانست به این خواسته آنها پاسخ دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا