ایلان ماسکشبکه‌های اجتماعی

ایلان ماسک به دنبال خرید ۱۰۰ درصد سهام توییتر

خرید ۴۳ میلیارد دلاری ایلان ماسک محقق می‌شود؟

ایلان ماسک مدیرعامل تسلا پیشنهاد خرید ۱۰۰ درصد سهام توییتر را به هیئت مدیره این شرکت تقدیم کرد.

اسناد منتشرشده از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان می‌دهد که ایلان ماسک اخیرا پیشنهاد داده تا در ازای پرداخت ۵۴.۲ دلار برای هر سهم، ۱۰۰ درصد از سهام این شرکت را خریداری کند. خریدی که برای وی ۴۳ میلیارد دلار آب خواهد خورد.

این عدد برای هر سهم در حالی مطرح شد که در مبلغ پیشنهادی ماسک برای خصوصی شدن شرکت تسلا نیز عدد ۴۲۰ مشاهده می‌شود اگر خاطرتان باشد او در سال ۲۰۱۸ و طی توییتی اعلام کرد که قصد دارد تا با رقم ۴۲۰ دلار برای هر سهم، تسلا را خصوصی کند.

با این حال، این پیشنهاد جدید از سوی ایلان ماسک در تاریخ ۱۳ آوریل ارائه شد و ماسک عنوان کرد که توییتر می‌بایست خصوصی شود تا بتوان تغییرات مد نظر را در آن اعمال کرد.  

ماسک در نامه خود به برت تیلور، رئیس توییتر نوشت: من از آن جهت در توییتر سرمایه‌گذاری کردم که پتانسیل آن برای تبدیل شدن به پلتفرمی برای آزادی بیان در سراسر جهان باور دارم و معتقدم که دموکراسی کارآمد بدون آزادی بیان محقق نخواهد شد. توییتر پتانسیل فوق العاده‌ای دارد و من آن را به شکوفایی خواهم رساند.

وی در بخش دیگری از این نامه عنوان کرد که اگر پیشنهاد او پذیرفته نشود، در جایگاه خود به عنوان سهامدار تجدیدنظر خواهد کرد.

توییتر نیز با انتشار بیانیه‌ای این پیشنهاد را تایید کرد و گفت: هیئت مدیره توییتر این پیشنهاد را به دقت بررسی خواهد کرد تا راه درستی را که به نفع شرکت و همه سهامداران توییتر است، تعیین کند.  

طبق گزارش بلومبرگ، ثروت ایلان ماسک در حدود ۲۶۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود و ارزش بازار توییتر نیز تقریبا ۳۷ میلیارد دلار است.  

با اعلام این خبر، سهام توییتر با رشدی ۱۳ درصدی مواجه شد و در آن طرف نیز، سهام شرکت تسلا نیز به دلیل معطوف شدن توجه ایلان ماسک به این خرید جدید، افتی ۱.۵ درصدی را تجربه کرد.

ماسک پیشتر به جک دورسی، مدیرعامل سابق توییتر گفته بود که مدیریت همزمان دو شرکت، ایده چندان بدی هم نیست.

کمتر از دو هفته پیش بود که ایلان ماسک با خرید ۹.۲ درصد از سهام توییتر، به بزرگ‌ترین سهامدار این شرکت تبدیل شد. به دنبال این اتفاق، زمزمه‌هایی مبنی بر پیوستن ایلان ماسک به جمع هیئت مدیره توییتر به گوش رسید که البته این موضوع با تکذیب شرکت توییتر همراه شد و آنها ماسک را در تیم هیئت مدیره خود نخواهند شد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا