ایلان ماسکشبکه‌های اجتماعی

ایلان ماسک ۹.۲ درصد از سهام توییتر را خرید

ایلان ماسک اکنون ۹.۲ درصد از سهام تسلا را در اختیار دارد. بلومبرگ با انتشار سند ۱۳G کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا نشان داد که ایلان ماسک در روز ۱۴ مارس، ۹.۲ درصد از سهام شرکت توییتر را به نام خود زده است.

ماسک که در حال حاضر، به عنوان یکی از معروف‌ترین چهره‌ها در پلتفرم توییتر شناخته می‌شود، اخیرا از ۸۰ میلیون دنبال‌کننده خود در خصوص پایبندی توییتر به آزادی بیان نظرسنجی کرده است. با انتشار این خبر، قیمت سهام توییتر رشدی ۲۵ درصدی را به خود دید.

وب‌سایت CNBC در این باره نوشت ارزش سهام توییتر ایلان ماسک تا پایا معاملات روز جمعه، حدود ۲.۸۹ میلیارد دلار برآورد می‌شود و گفته می‌شود که سهام وی در زمره سهام غیرفعال طبقه‌بندی می‌شود. با این حال، شاید اتفاقات غافلگیرکننده‌ای در آینده رخ دهد و همانطور که دن آیوز، تحلیلگر مرکز ودبوش به CNBC گفت، این خرید می‌تواند در نهایت به خرید سهم عصلی این شرکت منجر شود.

مرد بلندپرواز دنیای فناوری در روز ۲۵ مارس، یک نظرسنجی را در حساب شخصی خود در توییتر به راه انداخت و در آن به صورت آشکارا، رویکرد آزادی بیان پلتفرم توییتر را زیر سوال برد.

وی در پیامی‌خطاب به کاربران این سوال را مطرح کرد: آزادی بیان برای اجرای دموکرسی ضروری است. آیا معتقدید که توییتر به این اصل پایبند است؟ ماسک در ادامه طی توییتی نوشت: نتایج این نظرسنجی بسیار مهم خواهد بود.

ماسک روز بعد با انتشار توییتی نوشت: از آنجایی که توییتر به عنوان یک میدان عمومی‌شهر عمل می‌کند، عدم پایبندی به اصل آزادی بیان، موجب تضعیف دموکراسی خواهد شد. وی همچنین این سوال را مطرح کرد که آیا نیازی به راه‌اندازی یک «پلتفرم جدید» وجود دارد/؟

با توجه به اینکه خرید سهام توییتر توسط ایلان ماسک در روز ۱۴ مارس اتفاق اتفاد، به نظر می‌رسد که این اظهارات بعد از تصمیم وی برای خرید سهام مطرح شده‌اند.

ایلان ماسک در اوایل ماه جاری میلادی عنوان کرد که برخی دولت‌ها از او خواسته‌اند که دسترسی منابع روسی به اینترنت استارلینک را مسدود کند اما او در پاسخ گفت که به طور مطلق به آزادی بیان اعتقاد دارد و هرگز این کار را انجام نمی‌دهد مگر در شرایطی سخت و تحت فشار باشد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا