ایلان ماسکشبکه‌های اجتماعی

انصراف ایلان ماسک از پیوستن به هیات مدیره توییتر

مدیرعامل توییتر: ماسک بزرگترین سهامدار توییتر می‌ماند و پذیرای نظرات وی هستیم

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت‌های تسلا و اسپیس ایکس از برنامه‌ خود برای پیوستن به هیات مدیره توییتر منصرف شد.

صبح شنبه ماسک به توییتر اطلاع داد که کرسی در هیات مدیره این شرکت نخواهد گرفت. با اینحال پاراک آگراوال، مدیرعامل توییتر اعلام کرد ماسک بزرگترین سهامدار توییتر می‌ماند و این شرکت پذیرای نظرات وی خواهد بود.

آگراوال گفت: انتصاب ماسک قرار بود روز شنبه با بررسی سابقه و پذیرش رسمی، آغاز شود. با این حال اشاره نکرد که آیا ماسک دلایل خاصی برای تغییر نظرش درباره ورود به هیات مدیره این شرکت داشته است یا خیر. مدیرعامل توییتر کارمندان توییتر را تشویق کرد متمرکز بمانند و گفت: حواشی زیادی پیش روی ما وجود خواهد داشت اما هدف و اولویتهای ما بدون تغییر مانده‌اند.

ایلان ماسک در پنجم آوریل اعلام کرده بود به هیات مدیره توییتر ملحق خواهد شد. یک روز قبل، وی در اظهارنامه مالی فاش کرده بود که بزرگترین سهامدار توییتر است. ارزش سهام توییتر روز سه شنبه پس از اعلام حضور ماسک در هیات مدیره این شرکت چهار درصد صعود کرده بود و پس از این که اعلام شد ماسک بزرگترین سهامدار توییتر است، سهام این شرکت بهترین عملکرد روزانه را از زمان عرضه اولیه عمومی سهام در سال ۲۰۱۳تجربه کرد و بیش از ۲۷ درصد افزایش یافت.

در اظهارنامه مالی توییتر قید شده است تا هنگامی که ماسک در هیات مدیره بماند، نمی‌تواند بیشتر از ۱۴.۹ درصد سهام این شرکت را داشته باشد. ماسک اکنون ۹.۲ از سهام شرکت توییتر را در مالکیت خود دارد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، ایلان ماسک پیشنهادهای زیادی برای توییتر مطرح کرده که شامل پیشنهاد پرداخت حق اشتراک سرویس پولی توییتر با دوج کوین، گرفتن تیک آبی مشترکان سرویس توییتر بلو و عدم نمایش تبلیغات در این سرویس بوده است. وی همچنین پیشنهاد کرده است توییتر دفتر مرکزی خود در سن فرانسیسکو را به پناهگاه بی‌خانمان‌ها تبدیل کند زیرا هیچ کارمندی در آنجا حاضر نمی‌شود.

منبع
ایسنا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا