شبکه‌های اجتماعی

امکان انتخاب گرداننده به لایو اینستاگرام اضافه شد

گردانندگان امکان حذف و ریپورت کامنت‌ها و همچنین حذف بازدیدکنندگان را در اختیار خواهند داشت.

پس از مدت‌ها انتظار، اینستاگرام بالاخره امکان انتخاب گرداننده را برای ایجادکنندگان بخش لایو یا همان پخش زنده خود فراهم کرد.  

با این ویژگی جدید، گردانندگان می‌توانند به قابلیت‌هایی همچون ریپورت (گزارش دادن) کامنت‌ها، حذف بازدیدکنندگان از پخش زنده و همچنین غیرفعال کردن ارسال کامنت برای بازدیدکننده یا بازدیدکنندگانی مشخص دسترسی خواهند داشت.

به گفته اینستاگرام، ایجادکنندگان لایوها می‌توانند با لمس کردن علامت سه نقطه در نوار کامنت در طول لایو، فردی را به عنوان گرداننده انتخاب و تعیین کنند. در اینجا هم می‌توان گرداننده را از لیست پیشنهادی انتخاب کرد و هم از طریق جست‌وجو، اکانت مشخصی را به عنوان گرداننده تعیین کرد.

قابلیت لایو تقریبا از سال ۲۰۱۶ به اینستاگرام راه یافت و اضافه شدن قابلیت انتخاب گرداننده بعد از این مدت زمان طولانی، کمی‌عجیب به نظر می‌رسد. در عصر حاضر، این قابلیت در برخی از شبکه‌های اجتماعی همانند توییچ٬ کلاب‌هاوس و یوتیوب که احتمال انتشار کامنت‌ها و مطالب نامناسب بسیار زیاد است، به عنوان یکی از محبوب‌ترین قابلیت‌ها شناخته می‌شود.

فیسبوک نیز پیشتر این امکان را برای کاربران خود فراهم کرد تا گردانندگانی را به پخش زنده خود اضافه کنند و در کنار آن، ابزارهایی را نیز برای حذف ترول‌ها عرضه کرده است.  

با توجه به تمرکز ویژه اینستاگرام به قابلیت لایو و اضافه کردن قابلیت‌هایی همچون حمایت مالی از ایجادکنندگان این لایوها، وجود گردانندگان می‌تواند تجربه بهتر و سالم‌تری را برای کاربران رقم بزند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا