تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

قابلیت زیرنویس خودکار ویدیوها به اینستاگرام اضافه شد

الگوبرداری اینستاگرام از تیک‌تاک تمامی‌ ندارد و این شبکه اجتماعی متعلق به متا، اخیرا قابلیت زیرنویس خودکار ویدیوها را به پلتفرم خود اضافه کرده است.

قابلیتی که از آوریل گذشته برای کاربران تیک‌تاک عرضه و استقبال از آن سبب شد تا اینستاگرام نیز توسعه آن را در دستور کار قرار دهد. طبق گفته اینستاگرام، با این قابلیت، ویدیوهای فید این شبکه اجتماعی به صورت خودکار با زیرنویس همراه خواهند شد و به طور پیش‌فرض برای تولیدکنندگان محتوا فعال خواهند بود.

در حال حاضر، تنها چند زبان منتخب، توسط این قابلیت پشتیبانی می‌شود اما اینستاگرام اظهار امیدواری که به زودی زبان‌های بیشتری به آن اضافه خواهد شد. عملکرد این ویژگی مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود اما قاعدتا بدون اشکال نخواهد بود.

اینستاگرام عنوان کرد که به مرور زمان و با استفاده بیشتر کاربران از این قابلیت، می‌توان انتظار داشت که عملکرد هوش مصنوعی پشت این ویژگی جدید و البته کاربردی ارتقا یابد. با این امکان، افراد کم‌شنوا و ناشنوا نیز می‌توانند بهتر و راحت‌‎تر با این شبکه اجتماعی کار کنند.

همچنین تولیدکنندگان محتوا نیز مجبور نخواهند بود که به صورت دستی، زیرنویس‌ها را به ویدیوهای خود اضافه کنند. از طرفی دیگر، اینستاگرام معتقد است که قابلیت مذکور می‌تواند برای آنهایی که ترجیح می‌دهند، ویدیوها را با صدای قطع‌شده تماشا کنند، کاربردی باشد.

به هر حال، زیرنویس‌های خودکار برای ویدیوها می‌تواند عادت‌های کاربران در استفاده از اینستاگرام را تغییر دهد. همچنین می‌تواند میزان مشاهده ویدیوها را افزایش داده و به تولیدکنندگان محتوا نیز کمک کند تا مخاطبان خود را افزایش دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا