اپل

فروش محصولات اپل در روسیه متوقف شد

به دنبال حمله روسیه به اوکراین، اپل اخیرا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که فروش محصولات خود را در روسیه متوقف کرده است.

این تصمیم در حالی اتخاذ شد که اپل چندی پیش و در راستای اعمال تحریم‌ها علیه این کشور، محدودیت‌هایی را نیز برای کاربران روسی در استفاده از سرویس اپل پی (Apple Pay) ایجاد و برخی از اپلیکیشن‌های خبری روسیه را نیز از اپ استور حذف کرد.

اپل در این بیانیه اعلام کرد در روزهای اخیر و در واکنش به خشونت‌ها علیه مردم اوکراین. تمامی‌صادرات محصولات خود به کانال‌های فروش خود در روسیه را متوقف کرده است. این شرکت گفت که به ارزیابی وضعیت موجود ادامه می‌دهد و در حال برقراری ارتباط با دولت‌های کشورهای تحت تاثیر از این اقدام روسیه است.

هفته گذشته، میخاییلو فدوروف، معاون نخست‌وزیر اوکراین طی نامه‌ای سرگشاده خطاب به اپل، از این شرکت خواست که فروش محصولات، ارائه خدمات و دسترسی به اپ استور را در روسیه متوقف کند.

وی در این نامه، ابراز اطمینان کرد که چنین اقداماتی به جوانان و جمعیت فعال روسیه انگیزه می‌دهد تا فعالانه در برابر این حمله روسیه ایستاده و آن را متوقف کنند. با این حال، در بیانیه اپل هیچ اشاره‌ای به اقدام برنامه‌ریزی شده در مورد اپ استور نشده است.

اما این شرکت اعلام کرد که به عنوان یک اقدام ایمنی، گزارش‌های ترافیک و رویدادهای زنده در اپل مپس در اوکراین را غیرفعال کرده است. گوگل نیز داده‌های ترافیک اوکراین در گوگل مپس را از دسترس خارج کرده است.

تا پیش از این تعلیق، محققان از این اطلاعات برای ردیابی حمله روسیه استفاده می‌کردند و می‌توانستند به اطلاعاتی در خصوص تحرکات نیروها دست یابند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا